בקצרה:
- ה-C43 AMG היא בינתיים הגרסה החזקה והמהירה בהיצע
- עם 408 כ"ס מבנזין מוגדש, הנעה כפולה ו-4.6 שניות ל-100 קמ"ש
- המחיר: 650 אלף שקל, גבוה ב-270 אלף שקל מ-C קלאס בסיסית
הקטנת נפח: עד שתגיע ה-C63 AMG בתחילת שנה הבאה, ה-C43 AMG תהיה הגרסה החזקה ביותר של המשפחתית הגרמנית, ותתמודד מול מתחרות כמו ב.מ.וו 340M. היא מצוידת במנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר המוכר מה-A45, אבל עם טורבו שונה הנעזר גם במנוע חשמלי על מנת להקטין את השהיית המגדש המוכרת. בנוסף המנוע זוכה למערכת היברידית קלה (48V) עם מתנע-גנרטור על מנת לצמצם את צריכת הדלק ופליטת המזהמים.
הוא מפיק 408 כ"ס, 18 כ"ס יותר ממנוע ה-V6 ב-C43 הקודמת, ומחובר לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית של AMG (עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט) ולהנעה כפולה קבועה (ביחס 69-31 לפנים-אחור). הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות, עשירית שניה פחות מהדגם היוצא.
מה עוד צריך לדעת: בהשוואה ל-C קלאס הרגילה המהווה לה בסיס, ה-C43 מצוידת במיתלים נוקשים יותר עם בולמי זעזועים אדפטיביים ומוט גישור בין בתי הבולמים מלפנים, דיסקים גדולים משמעותית (320-370 מ"מ לפנים-אחור), צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S דביקים יותר והיגוי אחורי אקטיבי כציוד תקני (הפניה של עד 2.5 מעלות).
השינויים הויזואליים כוללים סבכת 'פאן-אמריקנה', פגושים אגרסיביים יותר עם פתחי אוורור גדולים מלפנים, רביעיית מפלטים מאחור וספוילר צנוע בקצה דלת תא המטען. בתא הנוסעים יש הגה עם צמד חוגות לשליטה במצבי הנהיגה, מנופי שליטה ידנית גדולים בהילוכים מאחורי ההגה, מושבים תומכים יותר ותצוגה שונה על לוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3) ועל מסך המגע ("11.9).
תנאי שירות: רשימת האבזור כוללת בין היתר תצוגת נתונים עילית, ריפודי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, מצלמות היקפיות, מערכת שמע משודרגת (בורמייסטר 3D עם 15 רמקולים), דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש. יחידות התאורה מלפנים הן מסוג דיגיטל-לד עם יותר ממיליון פיקסלים ליחידה ומייצרות כך אלומת אור מדויקת פי 100 מיחידות לד רגילות.
היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית (לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור), שמירת נתיב (כולל מעבר נתיב אוטומטי), בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת כשהטח לא פנוי.
מה אנחנו חושבים: ה-C43 AMG משלבת את כל המערכות המתקדמות שמרצדס הציגה בדור החדש של ה-C קלאס, עם הבטחה לביצועים ויכולות דינמיות גבוהות יותר. נכון, היא לא קיצונית ונחשקת כמו ה-C63 AMG שתנחת כאן בעתיד, אבל היא מסתמנת כמי שמגשרת היטב על הפער בין גרסת הקצה לגרסאות הבסיס. ובעיקר היא נראית כתשובה מרשימה הרבה יותר מקודמותיה בשושלת, למתחרה הישירה ממינכן.