בקצרה:
  • אקליפס קרוס ישווק מעתה גם כהיברידי-נטען
  • ביצועים נחותים מהבנזין, טווח חשמלי צנוע
  • תג המחיר מתחיל ב-220 אלף שקל
מתחשמל, אבל רק קצת: האקליפס קרוס, רכב הפנאי הוותיק של מיצובישי, ישווק מעתה גם בגרסה היברידית-נטענת, כתשובה למתחרים טויוטה ראב4, קיה ספורטאז' ופיז'ו 3008. מערכת ההנעה היא המוכרת של היצרנית היפנית, עם שני מנועים חשמליים - קדמי (82 כ"ס) ואחורי (95 כ"ס) - המחוברים כל אחד לגלגלים הסמוכים אליו. מנוע בנזין, עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.4 ליטר, משמש כגנרטור לטעינת סוללות ומתחבר ישירות לגלגלים הקדמיים (ללא תיבת הילוכים) בשיוט או בתאוצה חזקה.
ההספק המשולב עומד על 188 כ"ס (36 כ"ס יותר מגרסת הבנזין המוגדשת), אך הזינוק ל-100 קמ"ש דווקא איטי ב-0.1 שניות (10.9 שניות) מגרסת הבנזין כפולת ההנעה כתוצאה ממשקל עצמי גבוה בכ-400 ק"ג.
מה עוד צריך לדעת: סוללת 13.8 קוט"ש מאפשרת 45 ק"מ בכוח החשמל, נתון נמוך ממתחריו, אבל בשונה מהם יש אפשרות טעינה מהירה (50DC) ומילוי ל-80% ב-25 דקות. נזכיר כי מערכת ההנעה השונה מקטינה את מרווח הגחון ב-2.4 ס"מ מגרסת הבנזין כפולת ההנעה (19.1 ס"מ), בעוד תא המטען צנוע ב-12 ליטר (359 ליטר) וכושר הגרירה זהה לבנזין (1.5 טון).
רשימת האבזור צנועה מהמקובל לתג מחיר של יותר מ-200 אלף שקלים, עם מסך מגע ("9) בהתקנה מקומית או התרעת סטייה מנתיב בלבד, ולא תיקון אקטיבי כמקובל כיום. יש בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית, בעוד הגרסאות הבכירות כוללות גם התרעת שטח מת.
גרסאת הביניים (230 אלף שקל) כוללת חלון שמש, ריפוד דמוי עור ומושב נהג חשמלי, בעוד הגרסה הבכירה (240 אלף שקל) כוללת ריפודי עור אמיתיים וכיוון חשמלי גם למושב הנוסע.
מה אנחנו חושבים: גרסאות היברידיות-נטענות נחשבו בעבר לטוב מכל העולמות. עם צריכת דלק מופחתת ומנוע בנזין לשגרה ולטובת הטווח. כיום זה כבר ללא ממש המצב, שכן בשוק הרכב יש כיום היצע דגמים חשמליים עם טווח נסיעה ראוי לכמעט כל שימוש. ומצד שני, שינוי שיטת המיסוי הביא לזינוק במחירם של דגמים בעלי הנעת כלאיים, עם פער גדול מדגמי בנזין מקבילים שלא ניתן להצדיק בחסכון צנוע בצריכת הדלק. ועוד לא התייחסנו לפגיעה בנוחות הנסיעה ובהתנהגות הכביש בגלל תוספת המשקל שמביאות הסוללות.
אילו מיצובישי הייתה מציידת את האקליפס קרוס במערכת ההנעה הזו בעת השקתו הראשונה ב-2017, הוא היה כנראה מהדגמים האטרקטיביים בשוק. היום ההצלחה שלו נראית כמו משימה קשה מאוד.