בקצרה:
  • טויוטה היילנדר ישווק גם בגרסת גרנד מוארכת
  • באופן טבעי, עם יותר מקום לנוסעים ולמטען
  • יגיע לישראל, אך רק בערוצי יבוא מקביל
אמריקה, מיפן: הגרנד היילנדר הוא גרסה מוארכת להיילנדר הרגיל, והוא צפוי למלא את החלל בינו לבין הסקויה הענק, במטרה להתמודד מול רבי מכר בשוק האמריקאי כמו פורד אקספלורר, שברולט טראוורס, יונדאי פליסייד וסובארו איבולטיס. בשונה מההיילנדר הרגיל, המשווק באופן סדיר על ידי יבואנית המותג לישראל, הגרנד לא צפוי לנחות באולם תצוגה מקומי, אבל ללא ספק יעלה על כבישי ישראל בעזרת ערוצי הייבוא המקביל.
טויוטה לא מפרסמת נתונים טכניים מלאים, אבל כמו הגרסה הרגילה, גם הגרנד יוצע עם אופציה לשמונה נוסעים (שלושה בשורה השלישית) או לשבעה עם צמד מושבי קפטן בשורה השניה. כשכל המושבים בשימוש, תא המטען גדול ב-141 ליטר (594 ליטר על פי תקן EPA) מזה בהיילנדר הרגיל.
השינויים בסביבת הנהג כוללים לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול ("12.3) בעוד בורר ההילוכים הוא כעת אלקטרוני. שינויים נוספים כוללים מיזוג מפוצל לארבעה אזורים (שלושה בדגם הרגיל) ולא פחות משבעה שקעי USB (חמישה בהיילנדר הרגיל).
היברידי מחוזק: הגרנד יוצע בגרסה היברידית המוכרת מהדגם הרגיל, המשלבת בין מנוע 2.5 ליטר בנזין למונע חשמלי, עם 243 כ"ס. או בגרסה היברידית מחוזקת (מכונה Hybrid MAX) המשלבת בין מנוע 2.4 ליטר בנזין מוגדש למנוע חשמלי, ומייצרת 362 כ"ס. בגרסאות ההנעה הקדמית יש תיבת הילוכים רציפה, גרסאות הנעה כפולה כוללות גם מנוע חשמלי אחורי המחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו. לגרסה החזקה יותר כושר גרירה של כ-2,270 ק"ג, כ-680 ק"ג יותר מהיילנדר היברידי רגיל.
אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת, אבל לא על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי כמו בחלק מהמתחרים בקטגוריה.
מה אנחנו חושבים: ההיילנדר זוכה בצפון אמריקה להצלחה רבה ומבחינה זו, הצגת הגרסה המוארכת תשדרג עוד יותר את מעמדו מול המתחרים, עם יתרון צריכת דלק משמעותי הודות למערכת הנעה היברידית ייחודית בקטגוריה. אך אלינו הוא לא יגיע, וחבל שכך.
בשונה משאר דגמי טויוטה ולמרות פוטנציאל גדול, עם שילוב שבעה מקומות ברכב פנאי עם הנעה היברידית, ההיילנדר לא זכה בשוק הישראלי לפופולריות דומה לצפון אמריקה. אשתקד מסרה טויוטה כ-550 יחידות ממנו, כחמישית מכמות המכירות של קיה סורנטו למשל. עניין של שיווק?