חלם, גרסת הכביש. עשרות אלפי ישראלים שרכשו מכונית חדשה ושילמו את מחירה המלא יוכלו לקבל אותה לידיהם, אבל לא לפני יום רביעי הבא. רק היום הגישו משרדי האוצר והתחבורה את צו אגרות הרישוי המעודכן, למרות שתוקפו פג כבר לפני שבוע.
משרד התחבורה הגיש את הצו באיחור למשרד האוצר, ושני המשרדים ניהלו ביניהם שיחות נוספות לגבי שיעור העלאת גבולות קבוצות הרישוי, מהן נגזר מחיר אגרת הרישוי שישלמו בעלי הרכב לאורך כל חייו. יש להוסיף כי גבולות קבוצות הרישוי גם קובעות לישראלים רבים את דגמי הרכב הצמוד שיוכלו לקבל מהמעסיק, שכן בחוזי העבודה שלהם מוגדר הרכב לפי קבוצת הרישוי.
גבולות קבוצות הרישוי הועלו הפעם ב-5%. קבוצה 1 למשל תכיל מכוניות במחיר של עד 106 אלף שקל, במקום 102 אלף שקלים עד כה, כך שגם חלק מדגמי הסופר-מיני יהנו מאגרה מופחתת. קבוצה 2 תשתרע עד 128 אלף שקל במקום עד 122 אלף, קבוצה 3 עד 151 אלף שקל במקום עד 144 אלף. קבוצה 4 תגיע עד 170 אלף שקל במקום 162 אלף שקל, וכך הלאה, כאשר קבוצה 7 הבכירה תתחיל מרף של 314 אלף שקל במקום 299 אלף.
בוועדת הכספים מסבירים כי הדיון יתקיים רק ביום שלישי, משום שוועדות הכנסת אינן פועלות בימי ראשון ולוח הזמנים שלה ליום שני כבר מלא. לאחר אישור הצו הוא יכנס לתוקף רק עם פרסומו ברשומות, ועדכון האגרות במחשבי משרד הרישוי, תהליך שלא יסתיים לפני יום רביעי.
יש להזכיר כי חודש ינואר הוא כבר מספר שנים חודש המסירות החזק בשוק הרכב, עם שיאים של כ-45 אלף מכוניות. השנה, עקב מחסור בכלי רכב חדשים בגלל משבר השבבים, העריכו היבואנים כי יימסרו כ-40 אלף בלבד, שחלקן כבר סיים התקנות במרכזי ההכנה למסירה ומוכן להעברתו לסוכנויות ולמסירתו לבעלים.
ההתנהלות המדינה הביאה לאובדן השליש הראשון של החודש, ובשל מגבלות המקום במתקני המסירה והמשאיות להובלת רכב, מעריכים בענף כי לא כל המכוניות שהיו אמורות להימסר החודש אכן יגיעו לידי בעליהן עוד בינואר.
שבע קבוצות הרישוי החדשות
- עד 106 אלף שקל
- בין 106 ל-128 אלף
- בין 128 ל-151 אלף
- בין 151 אלף ל-170 אלף
- בין 170 אלף ל-221 אלף
- בין 221 אלף ל-314 אלף
- 314 אלף ומעלה