בקצרה:
  • לראשונה תוצע הנעה קדמית בלבד בקרוסטרק מהמחודש
  • יחידת ההנעה נותר זהה, עם חיסכון קל בצריכת הדלק
  • בשלב זה לשוק היפני בלבד
לאחוז במקל, אבל לא בשני קצותיו: סובארו קרוסטרק (לשעבר XV) עבר עדכון שני מאז הוצג לראשונה בתערוכת ז'נבה 2017. והדגם כפול ההנעה שנשען על ערכי המותג של החברה היפנית, יוצע כעת לראשונה גם עם הנעה קדמית בלבד. מלבד זאת, אין שוני בין הגרסאות.
המידות זהות עם אורך של 448 ס"מ, רוחב של 180 ס"מ, גובה של 158 ס"מ ובסיס גלגלים העומד על 267 ס"מ. גם מרווח הגחון נותר זהה ועומד על 20 ס"מ. הסרת חלקי מערכת הנעה מאפשרים בכל זאת הסרה של 50 ק"ג מהמשקל, העומד על 1,540 ק"ג.
כך גם לגבי המנוע ההיברידי, בנזין בנפח 2.0 ליטר עם יחידה חשמלית נוספת. צריכת הדלק עומדת על 16.4 ק"מ לליטר, שיפור של 0.6 ק"מ לליטר לעומת גרסת ההנעה הכפולה כתוצאה מנטרול הפסדי העברה כוח גם לאחור. סובארו לא פרסמו את נתוני ההאצה, אך סביר להניח כי אלה לא יהיו שונים מהותית.
מה אנחנו חושבים: סובארו, יצרנית קטנה במונחים גלובליים ועם תקציבי פיתוח נמוכים יחסית, נאלצת פעמים רבות להסתמך על הקיים. בדיוק כמו ביצוע מתיחת פנים שנייה בזמנים בהם מקובל בדרך כלל להחליף דור, כך גם הפעם. סובארו בחרה להגדיל את ההיצע גרסאות הקרוסטק, הגם שזה עולה לה בוויתור על חלק מזהותה. מצד שני, רכבי פנאי עם הנעה קדמית זולים יותר לייצור, נמכרים עם תג מחיר ידידותי יותר וממילא לא פוגעים באטרקטיביות מול הצרכן הפוטנציאלי שיורד לשטח רק לעיתים נדירות. כך שגרסת ההנעה הקדמית כאן מתאימה היטב לקביעה כי Less is more (Money).