בקצרה:
  • הסטאריה החדש ימלא תפקיד כפול - מסחרי ומיניוואן
  • טורבו-דיזל, עד 9 נוסעים ומחיר שמתחיל ב-237 אלף שקל
  • לא בכל הגרסאות עם מערכות בטיחות מתקדמות כציוד תקני
מיניוואן ומסחרי: הסטאריה יחליף באולם התצוגה של יונדאי את ה-i800 הוותיק שהוצג לראשונה ב-2007, ושיווקו הופסק לפני כשנה. בהשוואה ל-i800 הוא ארוך ב-13 ס"מ (525 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-7 ס"מ (327 ס"מ) ובניגוד לקודמו בעל ההנעה האחורית, מונע מלפנים ומבטיח להציע לכן מרחב מחיה טוב משמעותית לנוסעים ו-או לטעינת סחורות עד חמישה קוב. יחידת המנוע-גיר היא המוכרת של קונצרן יונדאי – 2.2 ליטר טורבו-דיזל עם 177 כ"ס ותיבת שמונה הילוכים.
עד תשעה נוסעים: גרסאות הנוסעים של הסטאריה יוצעו עם אפשרות בחירה בין מקום לשמונה או תשעה נוסעים (שניים ליד הנהג בגרסת הבסיס), המעניקה לו יתרון על פני קיה קרניבל שאינו מציע אפשרות כזו. מצד שני, יונדאי לא תשווק את הסטאריה עם תצורת "מושבי קפטן" בשורה השניה כמו המתחרה הקוריאנית, או צמד כורסאות הכוללות הדום לרגליים ויכולת הטיה לאחור.
רשימת האבזור כוללת בגרסת הנוסעים הבסיסית (270 אלף שקל) מסך מגע בגודל "8, מפתח חכם, מנופי שליטה ידנית בהילוכים מאחורי ההגה, יחידת מיזוג נפרדת ליושבים מאחור, שקעי USB לכל שורות המושבים וחיישני חניה היקפיים. הגרסה הבכירה (295 אלף שקל) מוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) עם מצלמות היקפיות המקרינות את פינות המרכב בהפעלת האיתות, ריפודי עור עם חימום למושבים הקדמיים וכיוון חשמלי לנהג, וילונות הצללה לחלונות האחוריים וחלון שמש.
חשוב להזכיר כי במפתיע, גרסת הבסיס (ואן ללא חלונות) לא מצוידת במערכות בטיחות אקטיביות, ובמקומן מותקנת מערכת התרעה בלבד ובהתקנה מקומית. שאר הגרסאות (מסחרי עם חלונות וגרסאות נוסעים) מצוידות במערכות המוכרות של יונדאי לרבות בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור ולתנועה חוצה), שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי), בעוד בגרסאות הנוסעים יש גם התרעת שכחת ילדים.
מה אנחנו חושבים: מיניוואנים הם הנפגעים הגדולים ביותר מהפופולאריות של רכבי הפנאי, שתפסו את מקומם במשבצת מובילי נוסעים. יתרונו העיקרי של הסטאריה נראה דווקא בגרסת הנוסעים הבסיסית, המאפשרת מקום לתשעה נוסעים, סידור שאינו קיים ברכבי פנאי מקבילים ומוצע רק בפולקסווגן טרנספורטר ומרצדס ויטו היקרים ממנו משמעותית.