בקצרה:
  • מרצדס C63 מקטינה מנוע בחצי, אבל מוסיפה חשמל
  • התוצאה מפלצתית: 680 כ"ס, 3.4 שניות ל-100 קמ"ש
  • תגיע ארצה, אבל רק בתחילת השנה הבאה
טייק 5, בלי V8: זו פעם חמישית שמרצדס מציגה גרסת AMG כוחנית ל-C קלאס המשפחתית על בסיס הדור העדכני - בכל פעם מחדש במטרה להביס את ב.מ.וו M3. והפעם היא זונחת את מנוע ה-V8 הנפלא ובעל הצליל הממכר שהוצב בחזית הדורות הקודמים, לטובת - איך לא - מערכת הנעה היברידית-נטענת. אז אמנם יש כעת מנוע בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר בלבד, אבל הכוח שנפלט ממנו לא פחות מסנסציוני. 680 כ"ס, 170 כ"ס יותר מה-V8 כפול מגדשים ב-C63s היוצאת ומהמתחרה הישירה ממינכן.
חשמל ובנזין: מערכת ההנעה משלבת בין מנוע בנזין מוגדש המוכר מה-A45 וה-GLA45, אבל כאן עם מגדש שונה שמופעל (גם) בעזרת חשמל במטרה להפוך אותו זמין באופן מיידי וללא השהייה. ההספק המרבי עומד על 476 כ"ס, ובכך הוא הופך למנוע ארבעה צילינדרים החזק בעולם, עם הספק בלתי נתפס של 238 כ"ס לליטר.
ההוא מחובר לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית (MCT, עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט) ולהנעה כפולה-קבועה. וגם כאן יהיה עם מצב 'דריפט' שמנתק את הנעת הגלגלים הקדמיים לטובת הנעה אחורית - והשמדת צמיגים - טהורה כמו פעם.
המנוע החשמלי מפיק 204 כ"ס ותצורתו דומה ל-AMG GT63E, מאחור כיחידה אחת יחד עם תמסורת בעלת שני יחסי העברה ודיפרנציאל מוגבל החלקה, היישר לגלגלים האחוריים. למרות משקל עצמי (2.1 טון) גבוה בכ-350 ק"ג מהדגם היוצא, שילוב החשמל-בנזין מאפשר לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות, 0.6 שניות פחות מה-C63s היוצאת ועשירית שניה פחות מ-M3 כפולת-הנעה, בדרך ל-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית או 280 קמ"ש לאחר הסרתה.
המצברים תוכננו על-ידי AMG, עם מערכת קירור משודרגת האמורה לאפשר ביצועים מיטביים גם בעומס גבוה של פריקה וטעינה. קיבולת צנועה (6.1 קוט"ש) ממאפשר משקל נמוך יחסית (89 ק"ג) ובהתאם טווח נסיעה נקי מזיהום של 13 ק"מ תיאורטיים בלבד - במציאות כנראה שלא יותר מקילומטרים ספורים. כמו בדגמים החשמליים, גם כאן מציעה מרצדס אפשרות לבחירת עוצמת הרגנרציה בין ארבעה מצבים קבועים מראש, העוצמתי ביותר מאפשר צמצום השימוש בבלמים ו"נהיגה בדוושה אחת".
מה עוד צריך לדעת: מערך המיתלים כולל זרועות ונקודות חיבור שונות, עם גיאומטריה וכיול ייחודי לקפיצים ולבולמי הזעזועים האדפטיביים, ומוט גישור בין בתי הבולמים מלפנים. היגוי אחורי שמוצע כאופציה ב-C קלאס הרגילה הוא ציוד תקני כאן, אבל בכיול שונה המותאם למצב הנהיגה הנבחר ולמהירות הנסיעה. הוא אמור לאפשר כניסה מהירה יותר לפנייה (עם הפניה הפוכה לגלגלים הקדמיים עד 2.5 מעלות) במהירות נמוכה, ויציבות כיוונית במהירות גבוהה (הפנייה במקביל לקדמיים עד 0.7 מעלות).
גם מערכת הבלימה שודרגה, עם קאליפרים בעלי שש בוכנות מלפנים ושימוש בחומרים קלי משקל על מנת להפחית את המשקל הבלתי מוקפץ. בלמים קרמיים יוצעו כאופציה בתוספת תשלום.
העיצוב החיצוני אגרסיבי מה-C קלאס הרגילה, בעיקר בחזית עם סבכת 'פאן-אמריקנה', מכסה מנוע עם כונס אוויר וסמל חטיבת הביצועים במקום זה של מרצדס, ופגושים אגרסיביים יותר עם פתחי אוורור גדולים. חישוקי "20 נושאים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S רחבים (275/35) שחייבו את הרחבת בתי הגלגלים מלפנים, ומאחור יש רביעיית מפלטים וספוילר צנוע בקצה דלת תא המטען.
בתא הנוסעים יש מושבי באקט ספורטיביים עם תמיכה משופרת, גימורי קרבון, תצוגת נתוני אקשן על גבי לוח המחוונים ("12.3) ומסך המגע ("10.9). ההגה מצופה אלקנטרה עם מנופים גדולים לשליטה ידנית בהילוכים ועליו בורר מצבי נהיגה המאפשר בחירה בין מגוון רחב של מצבים: חשמלי, נוחות, שמירת מצבר (לטובת נסיעה חשמלית במרכזי ערים), ספורט, ספורט+, מסלול, תוואי חלק (גשם או שלג) ומצב התאמה אישית.
מה אנחנו חושבים: גם בחטיבת הביצועים של מרצדס, הנשבעים היסטורית למנועים גדולים, היה ברור שבשלב מסוים יהיה צורך להכנע לתקנות זיהום האוויר וחגיגת ה-V8 בנזין תופסק. והנה זה קרה, יחד עם מעבר להנעה כפולה-קבועה במקום אחורית.
אלא שלפחות על הנייר נדמה ש-AMG ביצעה כאן קפיצת מדרגה מרשימה. עם הרבה יותר ביצועים והרבה יותר טכנולוגיה, באופן שגורם למתחרות בקטגוריה להרגיש כמו העיתון של אתמול. האם היא גם תקיים את ההבטחות על הכביש, נדע לאחר שננהג בה, אבל מרושם ראשוני נראה שהיא עשויה בפעם הראשונה בהיסטוריה לגנוב ל-M3 את תואר המלוכה.