• דור חמישי למייסד רכבי פנאי יוקרה יוצג בקרוב
  • על בסיס פלטפורמה חדשה, העיצוב נותר דומה
  • יוצג רשמית בשבועות הקרובים, הגעה ארצה בתחילת השנה
חמישי בשושלת: תמונות הריגול מניסוי הנהיגה שקיבלנו לידינו חושפות את מראה הדור החמישי בשושלת ספינת הדגל של לנד רובר, שיחליף את הריינג' רובר היוצא המשווק ללא שינויים משמעותיים מזה כעשור. מדובר בדגם השני שלנד רובר ייצרה - רכב שטח ראשון ששילב יכולות שטח עם יכולות ראויות גם בכביש לצד תא נוסעים מפואר, מה שהפך אותו למייסד קטגוריית פנאי-יוקרה המונה כיום מתחרים רבים. כיום הפך הריינג' רובר למשפחה שלמה של דגמים הכוללת גם את הריינג' ספורט, וולאר ואיווק. האחרון הפך לרב-המכר של לנד רובר וסייע רבות לשיפור תזרים המזומנים של היצרנית.
2 צפייה בגלריה
לנד רובר ריינג' רובר
לנד רובר ריינג' רובר
(צילום: אורן רונן)
מאז הוצג לראשונה לפני יותר מחמישה עשורים הוא שילב חידושים טכנולוגיים רבים כמו הנעה כפולה קבועה, ABS ובקרת משיכה לראשונה ברכב כפול הנעה, מתלי אוויר אדפטיביים המאפשרים מרווח גחון משתנה, וגם היה ראשון בקטגוריה המתבסס על פלטפורמת אלומיניום.
מה אנחנו יודעים: למרות מדבקות ההסוואה המסיביות, התמונות המתפרסמות כאן חושפות כי בשונה מהקו של מעצבי לנד רובר לאחרונה והנטייה לזנוח את המראה האייקוני בדגמים כמו דיסקברי ודיפנדר, הריינג' רובר החדש ישמור על מראה דומה לדגם היוצא. תא הנוסעים צפוי לעבור עדכון מסיבי, לרבות שימוש בלוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע איכותי יותר.
2 צפייה בגלריה
לנד רובר ריינג' רובר
לנד רובר ריינג' רובר
(צילום: אורן רונן)
כבסיס תשמש פלטפורמת MLA חדשה ליצרנית, העושה שימוש באלומיניום לטובת משקל עצמי נמוך. המנועים יהיו המוכרים של היצרנית שישה צילינדרים טורי בנזין ודיזל עם סיוע של מערכת היברידית קלה (48V) לטובת צמצום פליטת המזהמים. יוצע גם מנוע V8 טווין-טורבו בנזין בנפח 4.4 ליטר תרומת ב.מ.וו וגם גרסה היברידית נטענת עם טווח נסיעה גדול יותר מ-40 ק"מ בגרסה ההיברידית נטענת היוצאת.
יכולת השטח של הדגם היוצא צפויה להישמר כשהיא מתבססת בעיקר על הדור הבא של מערכת טיירן ריספונס.
מה אנחנו חושבים: ריינג' רובר נחשב במשך שנים לעלית של רכבי הפנאי היוקרתיים, גם מול מתחרים חדשים שקמו לו מגרמניה. אבל הדור הנוכחי כבר מתקשה, בעיקר מול דגמי יוקרה בריטיים כמו בנטלי בנטיאגה ורולס רוייס קולינאן.
ולריינג' החמישי בשושלת זה יהיה קשה עוד יותר, שכן כדי לשמור על מעמדו לנד רובר תידרש למפגן יכולת יוצא דופן מכל בחינה. קהל הלקוחות הנאמן שלו לא מצפה לפחות מכך.