בקצרה:
  • מרצדס GLS מייבאך הגיעה לאולם תצוגה מקומי
  • רק תוספות האבזור עשויות להגיע ל-800 אלף שקלים
  • ועדיין נרשם מספר דו-ספרתי של הזמנות
למיליונרים בלבד: אחרי טפטוף קל בחודשים האחרונים, גרסת המייבאך האולטרה-מפוארת של מרצדס GLS600 נחתה באופן רשמי באולם התצוגה של היבואנית בהרצליה. תג המחיר ההתחלתי של הרכב עומד על 1.76 מיליון שקלים - מחיר דירה צנועה בפריפריה. ביבואנית מדווחים כי כבר עתה הם מחזיקים במספר דו-ספרתי של הזמנות לשנה הבאה, כולל אחת עם תוספות שהזניקו את המחיר ל-2.5 מיליון שקלים. דגם התצוגה, אגב, כולל תוספות בקצת פחות מרבע מיליון שקלים, וגם הוא כבר נמכר ללקוח אנונימי ומאושר.
לעומת גרסת הדיזל הסטנדרטית של מרצדס GLS, המשווקת עם שבעה מקומות ישיבה במחיר של 930 אלף שקלים "בלבד", לגרסת מייבאך אפשרות בחירה בין חמישה או ארבעה מושבים, בשורה השניה עם מושבי "מחלקת עסקים" מתכווננים והדום מופעל חשמלית לרגליים, ריפודי עור נאפה ומגוון תכניות עיסוי, חימום, קירור. וגם, צמד כריות שינה ייעודיות.
אבזור במחיר של מכונית יוקרה: בתמורה למחיר הבסיסי יקבלו הרוכשים גם פריטים כמו מחזיקי כוסות עם שליטה בטמפרטורת החימום-קירור, מערכת ניווט עם תצוגת מציאות רבודה, טעינה אלחוטית למכשירים סלולאריים גם מאחור, מגבים מחוממים, מבשם אוויר, חבילת בידוד רעשים ייחודית ומתלי אוויר מתכווננים המאפשרים את הנמכת הרכב לטובת גישה קלה, או הגבהה לטובת נסיעת שבילים. למי שיעיז לסכן כך את צמיגי הענק ("21).
רוצים תוספות? בבקשה:
  • כ-12 אלף שקלים יסדרו לכם תא קירור במושב האחורי עבור בקבוקי שמפניה למשל
  • 20.5 אלף שקלים יאפשר לכם להוסיף שולחן מתקפל מאחור
  • 44 אלף שקלים עולים צמד מושבים נפרדים מאחור
  • חישוקי "23 עצומים יעלו לכם 66 אלף שקלים
  • מערכת מתלים אדפטיביים המבוססת על מצלמה המזהה את תנאי הדרך עולה 71.5 אלף שקלים
  • צביעה ייחודית בגווני כחול או כסוף עולה 210 אלף שקלים
  • מושבי עור נאפה בגוון "לבן-קריסטל" יוכלו להיות שלכם תמורת, החזיקו חזק, 366 אלף שקלים. כמו מרצדס C קלאס בסיסית
בחרטום שוכן מנוע בנזין V8 בנפח 4.0 ליטרים, עם הספק מירבי של 557 כ"ס ומומנט של 74.4 קג"מ. הכוח מגיע לכל הגלגלים דרך תיבת תשעה הילוכים אוטומטית. מספיק כדי להאיץ את רכב הפנאי העצום - כמעט 2.8 טונות - בתוך 4.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.
סביר להניח שהלקוחות פחות יטרידו את עצמם בזוטות כמו צריכת דלק, אך נתון יצרן מאוד תיאורטי של 7.4 ק"מ לליטר - במציאות ודאי הרבה יותר - יטריח את הבעלים לתחנות הדלק בתדירות גבוהה למדי.
מה אנחנו חושבים: על אף הדיווחים על מיתון מתקרב, באולמות התצוגה של מרצדס נהנים משנת שיא. מאז תחילת השנה מכר כאן מותג היוקרה הגרמני קרוב ל-5,000 רכבים, זינוק של כ-15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אך בקצה העליון של סגמנט היוקרה, שם נמכרים רכבים במחיר של 2-3 מיליון שקלים, יכולים הלקוחות לבחור בדגמים של מותגי על אקסקלוסיביים כמו בנטלי, אסטון מרטין, פרארי או דגמים ייחודיים של פורשה.
מרצדס עבורם הוא מותג המוני חינה זו. וכדי לקרוץ גם ללקוחות האלו, צריכים במרצדס להציע תמורה יוצאת דופן למחיר, ועל פי הביקוש העירני ל-GLS מייבאך, נדמה שהם בהחלט נוחלים הצלחה.