מתקרבים לשיא חדש במכירות רכב בישראל: בחודש אוקטובר החולף נמסרו כ-18 אלף מכוניות חדשות, עלייה ניכרת לעומת החודש המקביל אשתקד (בו נמסרו כ-14.5 אלף מכוניות חדשות), והחודש המקביל ב-2019 (כ-14 אלף מכוניות). בסך הכל עלו לכבישי הארץ מתחילת השנה כ-267 אלף מכוניות חדשות המייצגות עלייה של כ-35% לעומת 195 אלף שנמסרו בתקופה המקבילה אשתקד ו-232 אלף מכוניות בעשרת החודשים הראשונים של 2019.
לפי הערכות, שיא המסירות לשנה בישראל שעומד על כ-287 אלף מכוניות חדשות ונקבע בשנת 2016, צפוי להישבר במהלך חודש דצמבר הקרוב. כל זאת למרות קשיי אספקה בעקבות משבר השבבים הפוגע קשות בתעשיית הרכב, אשר השבית לפרקי זמן שונים את פסי ייצור של מרבית היצרניות.
בין המותגים בארץ בולטת קיה, המשלימה חודש שלישי ברציפות בו היא מוסרת יותר מהיריבה הגדולה ומובילת השוק יונדאי. לפי נתונים ראשונים שהגיעו לידי ynet, קיה מסרה במהלך חודש אוקטובר 4,100 מכוניות חדשות, לעומת יונדאי שהסתפקה בכ-2,800 מכוניות חדשות וכפליים מטויוטה (כ-1,950). למרות זאת, יונדאי ממשיכה להוביל את שוק הרכב עם כ-40 אלף מכוניות חדשות מתחילת השנה. טויוטה וקיה צמודות אליה עם כ-35 אלף מכונות חדשות כל אחת.
על רקע הביקושים ומועדי מסירה מתארכים, עם דגמים פופולריים שלא ברור מתי יגיעו ארצה במהלך 2022, ממשיכים היבואנים לייקר את מחירי המכוניות החדשות. יונדאי העלתה הבוקר את מחירי ה-i10, הווניו והטוסון בכ-1,000 עד 2,000 שקלים. קיה (מייקרת את הפיקנטו ב-1,000 שקלים) וטויוטה המשלימות את משולש הצמרת של שוק הרכב, צפויות אף הן להעלות מחירים בקרוב במטרה להגדיל את רווחיהן, במה שמסתמנת כשנת שיא עם זינוק ענק לעומת שנים קודמות.
כך למשל מסרה יונדאי השנה ב-10 חודשים בלבד כ-2,000 מכוניות יותר מכל שנת 2020 ובדומה לכל שנת 2019. טויוטה מסרה בעשרה חודשים השנה כ-7,000 מכוניות יותר מכל שנת 2020 ובדומה לכל 2019. קיה מסרה מינואר ועד אוקטובר השנה כ-10,000 מכוניות יותר מכל שנת 2020, וכ-3,000 יותר מכל שנת 2019.


;