בשבוע האחרון חסמה טסלה סופית בישראל את שירות 'סנטרי' אותו היא משלבת בדגמיה בחו"ל, ואשר משתמש במצלמות הבטיחות של הרכב כדי להגן עליו מגניבה ומוונדליזם, תוך תיעוד כל מגע ברכב בזמן שהוא חונה. ההגבלה בוצעה בעקבות סירובה של יצרנית הרכב האמריקאית להתאים את השירות למגבלות החוק בישראל, האוסרות על הפעלת אזעקה, בה משתמשת המערכת כדי להתריע בפני בעלי הרכב.
1 צפייה בגלריה
(חשבון הטוויטר של משה שכטר)
כפי שנחשף לפני כחודש ימים ב-ynet, בעלי טסלה ישראלים הצליחו לעקוף את חסימת השירות בארץ, באמצעות שימוש באפליקציות חיצוניות. השימוש באפליקציות אלה אפשר בכל זאת לתעד פגיעות ברכב בזמן שהוא חונה, מבלי להפעיל את הצופר כאזעקה. אולם בעדכון התוכנה האחרון ששלחה החברה לכ-7,500 בעלי מודל 3 בארץ, נחסמו גם האפליקציות החיצוניות ממצלמות הרכב.
היום העלה אחד מבעלי טסלה בארץ צילום של מודל 3 שהושחת בארץ, ודלת תא המטען שלו עברה חריטה גסה, ונכתב עליו TLV HELL. "זה לא היה קורה אם טסלה הייתה פותחת את השירות בישראל. אילון מאסק, תעשה את קסמיך והצע עדכון שימנע מהמכוניות שלו להיות חשופות לאירועי שנאה כאלה", כתב האיש, משה שכטר, ומאשים את מאסק. בתגובה השיב מאסק: "אבדוק את הנושא".
יש לציין בקרב בעלי טסלה שורר זעם רב על החסימה. בתקופה הקצרה שבה הצליחו רבים מהם לעקוף את חסימת השירות בארץ באמצעות האפליקציות החיצוניות, תיעדו כמה מהם פגיעות של כלי רכב שחנו בקרבתם, או פגעו בהם במהלך נסיעה.
בשבועות האחרונים מנסה טסלה ישראל להתמודד עם בעיה אחרת: בעלי מודל 3 שמשאירים את רכביהם זמן רב בעמדות הטעינה המהירה שלה, הסופרצ'רג'רים, גם אחרי שהסוללה התמלאה, ומונעים את העמדה מנהגים אחרים הזקוקים לטעינה. כעת הטעינה מופסקת לאחר שהסוללה מגיעה לשיעור מילוי של 80% מהקיבולת, והנהג מקבל על כך הודעה. 80% הוא הרף שאחריו הופכת הטעינה בחשמליות לאיטית משמעותית, כדי להקטין הבלאי שגורמת הטעינה המהירה, כך שטעינת ה-20% האחרונים ממושכת יחסית. עם זאת הנהג יכול בלחיצת כפתור להמשיך את הטעינה עד למילוי הסוללה.
בנוסף, כדי להתמודד עם בעיה של ישראלים שמבצעים הזמנה למודל 3 ומבטלים אותה בהמשך, תוך חסימת הרכב לרכישה בידי אחרים, הכפילה טסלה ישראל בשבוע שעבר את דמי הקדימה שהיא גובה בעת ההזמנה. עד כה חויבו המזמינים בתשלום של 500 שקל עד להגעת הרכב לארץ, ומעתה עומד הסכום על 1,000 שקל, שהחברה, כבעבר, לא מבטיחה להחזיר בעת ביטול.