לפני כשנה ותשעה חודשים חשפה ניסאן את האריה (Ariya) החדש, רכב פנאי חשמלי קומפקטי, השני של ניסאן ללא מנוע בעירה פנימית. הציפיות באופן טבעי היו (ועודן) גדולות, שכן הוא מסמן V על כל משבצת הצלחה אפשרית נדרשת כיום. גם רכב פנאי, גם מראה עדכני וכמובן, מערך הנעה נקי מזיהום. תכניות לתחילת שיווק התפרסמו כבר אז, בחודש ביולי 2020: סביבות יוני 2021, לכל המאוחר. ביבואנית המקומית, קרסו, ידעו אפילו לאשר כי הוא צפוי להגיע אשתקד ארצה.
אך לפי היצרנית, "מחסור עולמי בשבבים ובעיות אחרות בשרשרת האספקה" גרמו לעיכובים חוזרים ונשנים. לאחר שלא עמדה בתאריכי תחילת שיווק אשתקד, הודיעה ניסאן כי לכל המאוחר תתחיל לשווק את רכב הפנאי החשמלי הנאה בחודש מרץ השנה, אם כי מכוניות בייצור מוגבל נמכרו ביפן כבר בינואר. כעת עומד תאריך ההשקה על ה-12.5. יש להזכיר כי הליף, חשמלית ראשונה עבור ניסאן, שווקה כבר לפני 12 שנים, בהן לא צירפה היצרנית דגם נוסף נקי מזיהום.
האריה יתברג מבחינת מידות בין הקשקאי והאקסטרייל. הוא ארוך ב-20 ס"מ מהראשון (459.5 ס"מ), רחב ממנו ב-4.5 ס"מ (185 ס"מ) וגבוה ממנו ב-7 ס"מ 166 ס"מ). בסיס הגלגלים ארוך ב-11 ס"מ מקשקאי וב-7 ס"מ מהאקסטרייל (277.5 ס"מ).
הוא יציע חמש גרסאות הנעה. שתיים עם הנעה קדמית, סוללות 63 או 87 קוט"ש ו-178 או 242 כ"ס בהתאמה. לצדן יהיו שלוש גרסאות הנעה כפולה (גם) עם מנוע חשמלי מאחור. עם סוללת 63 קוט"ש ו-278 כ"ס, 87 קוט"ש ו-306 כ"ס או 394 כ"ס. זמני ההאצה ל-100 קמ"ש בהתאם לגרסה: 5.1 עד 7.6 שניות בהתאם להספק. טווח הנסיעה על-פי תקן WLTP ינועו בין 340 ל-500 ק"מ.