בקצרה:
  • צ'רי הסינית מעדכנת באופן רשמי: נשווק בישראל
  • מכוניות ראשונות יגיעו בסביבות יוני 2022
  • תנסה להתחרות ב-MG וג'ילי הסיניות שכבר כאן
הסינים באים: יותר מעשור לאחר ש-MG550 הייתה למכונית סינית ראשונה המשווקת בישראל, לאחר שנת חדירה המונית של מותגים סיניים חשמליים לארץ וכשלושה שבועות לאחר חשיפת ynet, מצהירה צ'רי רשמית כי תנחת כאן - מותג סיני עשירי שישווק כאן מכוניות.
היצרנית שתחגוג בינואר חצי יובל להיווסדה ממוקמת במזרח מדינת הענק (בין שנגחאי לווהאן) ונחשבת לאחת מהגדולות בתעשיית הרכב הסינית הגדולה בעולם, במקום השמיני מבחינת היקפי ייצור עם יותר מ-650 אלף כלי רכב אשתקד וכמעט 10 מיליון מכוניות שייצרה עד כה מיום הקמתה.
ישראל תהיה המדינה ה-22 בו היא משווקת מכוניות מחוץ לסין, אחרי דרום אמריקה, אפריקה, מדינות המפרץ הפרסי, מזרח אירופה ורוסיה. יש לציין כי זהות היבואנית שתשווק כאן את מכוניות החברה לא ברורה, ככל הנראה אחת מקבוצות הרכב הגדולות שעדיין לא מחזיקה בזיכיון שיווק למותג סיני. בעבר החזיקו בזיכיון השיווק חברת קמור (לשעבר ב.מ.וו ומיני) ולאחר מכן קבוצת כדורי.
3 צפייה בגלריה
צ'רי אומודה 5
צ'רי אומודה 5
צ'רי אומודה 5
מה בתפריט: ארסנל הדגמים של היצרנית כולל שתי משפחות דגמים עיקריות - רכבי נוסעים המכונים אריזו (Arrizo) ורכבי פנאי המכונים טיגו (Tiggo) – כל אחת מהקטגוריות עם דגמים בגדלים שונים. מבחינת מכוניות חשמליות שכמובן מעניינות יותר, ההיצע כולל את ה-eQ1 (מיני עם שתי דלתות), eQ3 (משפחתית סדאן קטנה) ו-eQ5 המודרני, רכב פנאי המבוסס על פלטפורמה עדכנית עם עיצוב מרכב מקורי.
המנוע החשמלי מוצע בשתי רמות הספק: 163 או 177 כ"ס, עם טווח נסיעה של כ-400 ק"מ בין טעינות. כמקובל במכוניות מודרניות, הדגם מצויד במערכות בטיחות מתקדמות, לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.
לאחרונה חשפה היצרנית בתערוכת גוואנגז'ו את האומודה 5 (Omoda 5), רכב פנאי קומפקטי שישווק במספר גרסאות מנוע. בנזין בשלב ראשון, היברידי וחשמלי בעתיד. לאומדה 5 עיצוב מקורי ואטרקטיבי עם מקדם גרר נמוך במיוחד, לדברי החברה. גם סביבת הנהג מודרנית עם צמד מסכים קעורים המשמשים כלוח מחוונים ומסך מגע.
3 צפייה בגלריה
צ'רי אומודה 5
צ'רי אומודה 5
צ'רי אומודה 5
מה אנחנו חושבים: צ'רי נחשבת לאחת הגדולות והמוערכות בתעשייה הסינית, ולכן ניתן לשער כי דגמיה ישתייכו לקטגוריית היותר-איכותיים מהמזרח בדומה ל-MG, איוויס וג'ילי שכבר משווקים כאן, ו-BYD שתנחת כאן בקרוב. עוד מוקדם לקבוע זאת, אבל נראה כי המותגים הסיניים בדרכם להפוך לדומיננטיים במיוחד בשוק הישראל, לפחות בכל הנוגע לחשמל. מהפכה דומה לזו שביצעו היפנים בשנות ה-90 והקוריאנים עשור מאוחר יותר.