בקצרה:
  • רנו קפצ'ור היברידי יהיה חסכוני יותר, עם פחות ביצועים
  • יעלה 160 אלף שקל, 15 אלף שקל יותר מגרסת הבנזין
  • תג המחיר מעמיד אותו מול מתחרים חזקים וגדולים ממנו
חיזוק חשמלי: הקפצ'ור, רכב הפנאי הקטן של רנו, ישווק מעתה בישראל בגרסה היברידית, מערכת ההנעה המוכרת מהארקנה. עם מנוע בנזין בעל ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (90 כ"ס), שני מנועים חשמליים (49 ו-20 כ"ס) והספק משולב של 143 כ"ס. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים עם ארבעה יחסי העברה למנוע הבנזין ושניים למנוע החשמלי, עם גלגלי שיניים ישרים (ללא סינכרו) וללא מצמדים. מעבר בין יחסי העברה מתבצע באמצעות המנוע החשמלי הצנוע, המשמש גם כמתנע וגנרטור.
בהשוואה לגרסת הבנזין המוגדשת (1.3 ליטר, 4 צילינדרים, 140 כ"ס) ששווקה כאן עד כה, הזינוק ל-100 קמ"ש איטי ב-1.4 שניות (10.6 שניות) בדרך ל-170 קמ"ש מרביים (26 קמ"ש פחות). צריכת הדלק הרשמית, 20.8 ק"מ לליטר חסכונית בכ-25%.
מה עוד צריך לדעת: הקפצ'ור ההיברידי ישווק בשלוש רמות גימור, כמעט זהות לאלו של גרסת הבנזין. לגרסת הבסיס (160 אלף שקל) מסך מגע ולוח מחוונים דיגיטלי צנוע ("7 כל אחד) ובקרת אקלים עם פתחי מיזוג מאחור. לגרסה הבכירה (170 אלף שקל) לוח מחוונים גדול יותר ("10), ריפוד משולב עור, וחישוקים גדולים יותר ("18 במקום "17). חלון שמש יוצע בתוספת 7,000 שקל. מערכות הבטיחות דומות, לרבות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
2 צפייה בגלריה
מסך המגע הקטן ("7) מהשניים שיוצע בהיברידי
מסך המגע הקטן ("7) מהשניים שיוצע בהיברידי
מסך המגע הקטן ("7) מהשניים שיוצע בהיברידי
מה אנחנו חושבים: עם יותר מ-1.5 מיליון יחידות מאז הושק לראשונה, רנו קפצ'ור הוא הדגם הנמכר ביותר בקטגוריה באירופה, למרות שאצלנו לא זכה להצלחה דומה. תוספת מערכת היברידית משדרגת אמנם את מעמדו, אבל מגיע עמה תג-מחיר גבוה יותר שמציב אותו מול דגמים מקטגוריה גבוהה, למשל גרסאות בסיס של רבי מכר כמו יונדאי טוסון וקיה ספורטאז'. מולם הוא צפוי להתקשות.