בקצרה:
  • דאצ'יה ג'וגר יהיה מיניוואן-פנאי עם מקום לשבעה
  • בתחילה רק עם בנזין, בהמשך גם היברידי
  • צפוי לנחות כאן רק באמצע 2022
אחד במקום שלושה: הג'וגר הוא דגם חדש בהיצע של דאציה ומיועד להחליף לא פחות משלושה דגמים ותיקים קיימים. את הלוגאן MCV (סטיישן משפחתי), הלודג'י (מיניוואן שבע מקומות) והדוקר (גרסה מסחרית). הוא נשען על פלטפורמת CMF-B המודרנית-מודולרית של רנו, עליה מבוסס גם דאצ'יה סנדרו העדכני (כמו גם רנו קליאו) ויוצע בגרסאות חמישה או שבעה מקומות ישיבה.
בהשוואה ללודג'י היוצא הוא ארוך ב-4.5 ס"מ (454.5 ס"מ), רחב ממנו ב-3.5 ס"מ (178.5 ס"מ), אבל נמוך ב-3 ס"מ (163 ס"מ) בעוד שבסיס הגלגלים ארוך משמעותית (ב-8.5 ס"מ, בסך הכל 289.5 ס"מ). נפח תא המטען כשכל המושבים בשימוש עומד על 160 ליטר, או 565 ליטר כשהם מקופלים בעוד לגרסה בעלת החמישה מושבים יש תא מטען עצום של 708 ליטר.
היברידי רק בעתיד: הג'וגר יוצע בתחילה רק עם מנוע ליטר מוגדש, בנזין עם שלושה צילינדרים (110 כ"ס) המוכר של רנו, עם תיבת שישה הילוכים ידנית. בהמשך (2023) יהיה הג'וגר ראשון מבית דאצ'יה עם מנוע היברידי של רנו המשלב 1.6 ליטר בנזין ושני מנועים חשמליים עם 140 כ"ס.
העיצוב החיצוני מאמץ את הקו העדכני של היצרנית, עם אלמנטים של רכב פנאי כמו פסי הגנה מפלסטיק שחור סביב למרכב וצמד פסי גגון מסיביים. סביבת הנהג כוללת מסך מגע בגודל "8 הממוקם בחלקה העליון של הקונסולה הקדמית בעוד שרשימת האבזור כוללת בקרת אקלים דיגיטלית, מפתח חכם, חימום למושבים הקדמיים ועוד. נקודה חיובית חשובה: הפלטפורמה המודרנית מאפשרת להתקין מערכות בטיחות מתקדמות לרבות בלימה אוטונומית והתרעת שטח מת - לא עניין של מה בכך בדגמי דאצ'יה.
מה אנחנו חושבים: על פי הנתונים היבשים נראה שהג'וגר משלב בין מראה רכב פנאי לשימושיות של מיניוואן. וכמו שאר דגמי המותג גם הוא צפוי להיות זול משמעותית מהמקובל בקטגוריה, עם תג מחיר שיהיה נמוך יותר מה-165 וצפונה לסיטרואן C4 גרנד ספייס-טורר או רנו גרנד סניק המצוינים. עכשיו רק נותר לראות עד כמה יותר זול. תג מחיר של 120 אלף שקלים או פחות מכך, עשוי להעניק לו רוח גבית של ממש.