בקצרה:
  • מרצדס היא ראשונה לשלב בינה מלאכותית במערכת הפעלה
  • בשלב ראשון בפורמט ניסוי - ל-900 אלף לקוחות בארה"ב
  • המטרה: ניהול שיחה חופשית עם הנהג
לפטפט עם הרכב: זה היה עניין של זמן עד שהבינה המלאכותית תמצא את דרכה למערכות ההפעלה של כלי הרכב. הראשונה שעושה זאת בהיקפים משמעותיים היא מרצדס, שהחלה בסוף השבוע האחרון בניסוי להטמעת צ'אטGPT במערכות המולטימדיה מהדור האחרון של החברה (MBUX).
900 אלף בעלי מרצדס בארה"ב, שברכבם מותקנת מערכת המולטימדיה, יוכלו להצטרף לניסוי על ידי אמירת הפקודה "היי מרצדס, אני מעוניין להצטרף לתכנית הבטא". המערכת תפעל באמצעות שירות ה"אז'ור" של מיקרוסופט, שיבצע את עיבוד הנתונים בענן במטרה ללמד את המערכת כיצד לנהל דיאלוגים בשפה חופשית עם הנהג והנוסעים.
כך זה יעבוד: מערכת ההפעלה הקולית של מרצדס מאפשרת כבר כיום להפעיל את ערכות רכב שונות באמצעות פקודות קוליות, וכן לבצע חיפושים בסיסיים של מידע באינטרנט, ולקבל בין היתר עדכונים על תוצאות משחקי ספורט או נתוני מזג אוויר. הרחבת המערכת לשימוש עם צ'אטGPT באמצעות בינה מלאכותית תרחיב משמעותית את היכולת, כך שהרכב יוכל להגיב לא רק לפקודות שנלמדו מראש - אלא למעשה לכל פקודה שתינתן. החל ממידע על יעד הנסיעה, דרך רעיונות למתכונים חדשים לארוחת הערב ועד לכתיבת שירים.
המידע שיאסף במהלך הניסוי יאוחסן בענן של מרצדס בעוד מיקרוסופט תהיה אחראית על אבטחתו, כאשר יצרנית הרכב מבטיחה כי הגנת המידע ופרטיות המשתמשים נמצאים בראש סדר העדיפויות, כך שהלקוחות יוכלו לבדוק בכל רגע מהו המידע שנאסף ומה השימוש שנעשה בו.
תכנית הבטא תימשך שלושה חודשים, שבמהלכם מפתחי מרצדס ילמדו את השימושים האופייניים במערכת, ישפרו את דיוק הדיאלוגים והתשובות ויכינו את המערכת להשקה פומבית לציבור הרחב.
מה אנחנו חושבים: יצרני הרכב כבר מזמן לא מסתפקים בהרכבת שלדות ומנועים, ועסוקים באופן תמידי בחיפוש אחר מקורות הכנסה נוספים. שילוב של אפליקציית בינה מלאכותית במערכות הרכב, תוך שיתוף פעולה עם חברות ענק מתחום הטכנולוגיה, יאפשר למרצדס להרחיב את סל השירותים שהיא מציעה תוך איסוף מתמיד של מידע על הנהג והרגלי הצריכה שלו - מכרה זהב עבור היצרניות ונציגיהן. הנהג יהנה כמובן מעוד גאדג'ט שאין (עדיין) אצל המתחרים, אבל ישלם על כך בהסחת דעת מסוכנת מהנהיגה.