בקצרה:
  • פולקסווגן, סקודה וקופרה יציגו חשמליות קטנות
  • סיאט תוביל את הפיתוח והייצור בספרד
  • השקה רשמית צפויה ל-2025
חשמלי בקטנה: קונצרן פולקסווגן החל אמנם את המעבר לחשמל באיחור קל, אבל סגר במהירות פערים ומייצר כיום תחת מותגיו השונים את היצע הדגמים החשמליים הגדול בתעשייה. וזה רק השלב הראשון של יצרנית הרכב הגדולה בעולם, שכן ארסנל הדגמים - חלקם עומד כבר לפני עדכון של אמצע החיים, כמו ID.3 למשל - עומד לצמוח עוד יותר. אבל הפעם כלפי מטה, עם דגמי סגמנט B (סופר-מיני) תחת מותגי קופרה, סקודה ופולקסווגן, עם תג-מחיר אירופאי של 20-25 אלף יורו. דומה למחיר סיאט ארונה בגרמניה.
סיאט תהיה אחראית הייצור ופיתוח הפלטפורמה הייעודית שמכונה כרגע MEB-Lite, ומהווה למעשה הסבה של פלטפורמת MEB המשמשת כיום את דגמי ID השונים בפולקסווגן (3, 4, 5 ו-Buzz), כמו גם את סקודה אינאק ואודי Q4. ההשקעה מוערכת בכ-10 מיליארד יורו שישמשו להקמת מפעל סוללות חדש בסגונטו, צפונית לוולנסיה, ספרד.
מה אנחנו יודעים: למעט איורים של שלושת הדגמים החשמליים העתידיים, הקונצרן הגרמני לא מפרסם עדיין פרטים רשמיים כלשהם. כן ניתן להבחין כי החשמלי של פולקסווגן יאמץ מראה דומה ל-ID3, ולא את המראה הרבוע והייחודי של ה-ID-לייף קונספט שהוצג בתערוכת מינכן האחרונה. בדומה למקובל בקונצרן פולקסווגן, גם כאן יחלקו שלושת הדגמים מערכות הנעה ומצברים, כשהבידול יישמר לעיצוב חיצוני ופנימי וכיול שונה למערכות.
קופרה חשפה לפני כשנה וחצי אב טיפוס לרכב חשמלי קטן, האורבן-רייבל. קונספט התצוגה היה חמוש במערכת הנעה מעניינת וביצועיסטית באופיה, עם הספק של 340 כ"ס ועד 435 כ"ס לפרק זמן קצר, שיאפשרו זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות בלבד.
3 צפייה בגלריה
קופרה רייבל-אורבן
קופרה רייבל-אורבן
קופרה רייבל-אורבן
מה אנחנו חושבים: אחרי שביססה עצמה כיצרנית מובילה בדגמים חשמליים של קטגורייות הליבה, משפחתיות קומפקטיות ורכבי פנאי, הצעד המתבקש עבור פולקסווגן הוא שילוב חשמל גם בדגמי סופר מיני המבלים חלק ניכר מהזמן בנסיעה במרכזי ערים גדולות. צעד מתבקש שללא ספק יגיע גם ליצרניות אירופאיות נוספות, שלא נהנות מרזרבות הכסף של הקונצרן הענק. השאלה הגדולה: האם הגרמנים יצליחו להשיג את טסלה שמתכננת להשיק חשמלית קטנה וזולה.