גם השנה יתייקרו אגרות הרישוי הגבוהות לרכב, בשיעור של 2.7% לפי עליית המדד. אלא שההתייקרות תהיה מעט נמוכה מהצפוי בעקבות תקציב מפתיע שאיתר משרד התחבורה למהלך. באגף הכספים של המשרד גילו באחרונה כי ב-2021 גבו מנהגי ישראל אגרות רישוי בשווי מצטבר גבוה ב-30.4 מיליון שקל מהמתוכנן בעקבות תקלה בחישוב שיעור הוזלת האגרות (שנקבע על 0.1%), אחרי האינפלציה השלילית ב-2020. יש להזכיר כי המדד ירד באותה שנה ב-0.7%. טעות.
לפיכך, בממוצע שילם כל בעל רכב תשעה שקלים עודפים, ולפי מנכ"לית המשרד, מיכל פרנק, אלה יוחזרו בתעריפי האגרות החל מה-1 באפריל. משרד התחבורה יבקש את אישור ועדת האגרות הבין משרדית כי ההנחה תחול על כל האגרות, גם של מכוניות חדשות, ומשום שבשנה האחרונה גדל צי הרכב בארץ ב-130 אלף כלי רכב, יוחזרו לציבור 32 מיליון שקל. הכנסות המדינה רק מאגרות רישוי עומדות על כ-4.2 מיליארד שקל בשנה.
מחיר אגרת הרישוי נחלק לשבע קבוצות לפי מחיר הרכב כחדש, ועומד לפני אישור התעריפים החדשים על החל מ-871 שקל למכונית בת 10 שנים ומעלה מקבוצת רישוי 1, ועד 4,719 שקל למכונית חדשה מקבוצת רישוי 7, שמחירה גבוה מ-299 אלף שקל.