לפני כחודשיים וחצי התפרסמה רשימת המועמדות לתואר מכונית השנה 2023, תחרות שנתית הנערכת כבר עשרות שנים ולפחות בעבר הייתה מאירועי הרכב הבולטים והיוקרתיים של השנה. זאת למרות שבמהלך השנים נבחרו מכוניות שנויות במחלוקת - בלשון עדינה - לתואר.
1 צפייה בגלריה
 פולקסווגן ID באז. היחיד שעשוי לזכות בצדק בתואר
 פולקסווגן ID באז. היחיד שעשוי לזכות בצדק בתואר
פולקסווגן ID באז. היחיד שעשוי לזכות בצדק בתואר
(הלל פוסק)
אך נראה כי השנה הנוכחית תהיה מהבעייתיות ביותר עבור הארגון הוותיק. שכן שבע הפינאליסטיות לתואר של 2023 הותירו רבים בתעשייה בפה פעור. זו זהות השבע, מתוך 44 המועמדות הסופיות ששמותיהן התפרסמו בתחילת חודש ספטמבר, שמעוררת תמיהה.
לא פחות מ-12 מכוניות סיניות חשמליות (יותר מרבע מכלל המועמדות) מצאו מקום ברשימה הראשונה. כמעט כולן מסקרנות מאוד, אחדות מסומנות זה מכבר כלהיטי מכירות וחלקן חדשניות באופן מסעיר. ובכל זאת, אף לא אחת מהתעשייה ששוטפת את אירופה והעולם כולו, התברגה לרשימה הסופית. כולל MG4 שנתפסה על ידי מומחים בתעשייה כבעלת סיכוי לא רע לזכייה השנה.
ומה תגידו על הפניית הגב ללוסיד אייר המאוד מסקרנת, מרצדס EQE המתקדמת ו-SL המהפכנית, סמארט #1, דאצי'ה ג'וגר המעניין וב.מ.וו i7 המאוד מאוד מרשימה. אף לא אחת מהן הגיעה לשלב הבא. גם לא ריינג' רובר החדש או מקלארן ארטורה, לקסוס RZ ומקלארן אמירה.
מי בכל זאת ברשימה? בבקשה:
  1. ג'יפ אוונג'ר, חשמלי ראשון ליצרנית רכב השטח על בסיס פיז'ו
  2. ניסאן אריה, חשמלי ייעודי ראשון למותג
  3. סובארו סולטרה/טויוטה BZ4X, חשמלית פרי שת"פ עם סובארו
  4. פולקסווגן ID באז, הטרנספורטר החשמלי של פולקסווגן ומחייה שנות ה-60
  5. פיז'ו 408, משפחתית גדולה, ללא חשמל
  6. קיה נירו, עדכון לדגם המוכר
  7. רנו אסטראל, שינוי שם, דגם חדש
רשימה שכולה מכוניות ראויות כמובן, אבל לא ניתן להתעלם מהעובדה שלמעט הטרנספורטר החשמלי, אף לא אחד מהדגמים כאן מציג מקוריות יוצאת דופן, כיוון מוטורי מעניין או אפילו עיצוב פורץ דרך. זאת בזמן שרשימת המועמדות כוללת כמה וכמה מכוניות כאלה בדיוק.