בקצרה:
  • סובארו מחדשת את האיבולטיס
  • מסך המגע גדל, מערך בטיחות עדכני
  • החל מ-319 אלף שקל, 15% התייקרות
הענק מתחדש: האיבולטיס, רכב הפנאי הגדול של סובארו המתמודד מול מתחרים כמו שברולט טרווארס, פורד אקספלורר ויונדאי פליסייד נוחת כאן אחרי עדכון קל. השינויים הוזואליים צנועים, מסתכמים ביחידות תאורה, פגושים וסבכה קדמית המקנים לו מראה אגרסיבי יותר.
השינוי המשמעותי ביותר הוא מסך מגע גדול יותר ("11.6, במקום "8) המאפשר וויתור על צג הנתונים העילי בדשבורד וצמצום משמעותי של כמות המתגים, אך באופן מפתיע לוח המחוונים נותר אנלוגי. יש גם יותר מצבי כיוון (חשמלי) למושב הנהג, אך עדיין ללא כיוון גובה למושב הנוסע.
גם הבטיחות שופרה עם תוספת סיוע בהיגוי למצבי חירום, בנוסף לבלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת שהוצעו בעבר. הגרסה הבכירה כוללת גם מערכת מצלמות היקפיות ומערכת לניטור נהג באמצעות מצלמה סורקת פנים.
מה נשאר: מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי, עם אותו מנוע בנזין מוגדש (בוקסר, ארבעה צילינדרים, בנפח 2.4 ליטר) המפיק 260 כ"ס. החיבור הוא לאותה תיבת הילוכים רציפה והנעה כפולה-קבועה, עם זינוק ל-100 קמ"ש שאורך 7.7 שניות.
כבעבר הוא יוצע בשתי רמות גימור. הבסיסית (319 אלף שקל, 39 אלף שקל יותר) כוללת ריפודי עור עם כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, חימום למושבים מלפנים ולשורה השניה, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש. הגרסה הבכירה (350 אלף שקל, 50 אלף שקל יותר) מוסיפה אוורור למושבים הקדמיים, צמד מושבי קפטן בשורה השניה (שבעה נוסעים לעומת שמונה בבסיסית) ומראות מתקפלות חשמלית.
מה אנחנו חושבים: השדרוג שעבר האיבולטיס הופך את המראה החיצוני לפחות מגושם, את סביבת הנהג למודרנית יותר ומשדרג את רשימת האבזור ומערך הבטיחות בגרסה הבכירה. אבל יש לזה מחיר, והוא כעת יקר משמעותית (בכ-15%) מקודמו, מה שפוגע בסעיף התמורה ויקשה עליו להתמודד מול המתחרים הישירים.
יתרונו העיקרי יהיה יכולת שטח טובה ממתחריו, ולכן נראה שהוא ימשיך לקסום בעיקר ללקוחות ותיקים של המותג, אלה שפורסטר לא מספיק מרווח עבורם.