בקצרה:
- ה-128ti מבטיחה להיות קומפקטית מסעירה ורעננה
- לא הכי חזקה או מהירה במשפחה, כן יותר נגישה
- מצד שני, היא עולה 50 אלף שקלים יותר מהמתחרה
ביצועי ביניים: גרסת הביצועים החדשה בארץת של סדרה 1 היא שלישית בהיסטוריה של ב.מ.וו עם צמד האותיות ti (ר"ת Turismo Internazionale), אשר הופיעו לראשונה על גרסה חזקה ל-1800, משפחתית מאמצע שנות ה-60, ולאחר מכן עם סדרה 3 בגרסת 'קומפקט' הזכורה לא ממש לטוב. והיא מתמקמת דרגה אחת מתחת ל-135M, החזקה בהיצע וכפולת ההנעה שמתחרה באודי S3 ומרצדס A35, בעוד ה-128ti מכוונת לפולקסווגן גולף GTI.
מנוע 2.0 ליטר בנזין מוגדש מייצר 265 כ"ס ומחובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית, הנעה קדמית ודיפרנציאל מוגבל החלקה (טורסן). הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.1 שניות, עשירית יותר מהמתחרה, בדרך ל-250 קמ"ש מרביים. ב.מ.וו מציידת את ה-128ti במיתלים נוקשים יותר המנמיכים את המרכב בסנטימטר בהשוואה לסדרה 1 רגילה, לצד מוט גישור בין בתי בולמי הזעזועים מלפנים, כיול ייחודי להגה ובלמים משודרגים.
למשפחה המעוצבת: עוד מתחילה היבואנית לשווק סדרה 4 גראן קופה, מעין גרסה סופר-משפחתית ל-4 קופה או מעוצבת לסדרה 3. במפתיע, ב.מ.וו תשווק אותה בגרסת 420 עם המנוע החלש ביותר בהיצע – 2.0 ליטר בנזין מוגדש עם 184 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 7.9 שניות, 0.2 שניות יותר מהזמן שייקח לסקודה סופרב (2.0 ליטר, 190 כ"ס) לסיים את המיאוץ הקלאסי. תג המחיר שלה עומד על 425 אלף שקל, 5,000 שקל יותר מ-420 קופה רגילה.
בנוסף מתחילה ב.מ.וו לשווק את רכבי הפנאי X3 ו-X4 בגרסאות עדכניות לאחר שעברו מתיחת פנים קלה. שניהם עם מנועי בנזין מוגדשים בעלי ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (184 כ"ס בשניהם, 245 כ"ס ב-X4) או שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר (360 כ"ס) בגרסת M40. יש תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה בשניהם, בחזקה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור. ה-X3 ישווק גם בגרסה היבירידית נטענת (292 כ"ס) עם טווח נקי מזיהום של 42 ק"מ.
במפתיע, ולמרות תג מחיר שמתחיל ב-360 אלף שקל (ולתדמית היוקרה), שני רכבי הפנאי לא מצוידים בבקרת שיוט אדפטיבית או במערכת שמירה על נתיב, ואפילו כאופציה לא ניתן לרכוש אותם. הסיבה לכך היא שהיצרנית לא מציעה אותם בשלב זה בשל משבר השבבים. אם אתם רוצים כזו תיאלצו לשדרג לגרסת M40 שמחירה 590 אלף שקל ל-X3 או 609 אלף שקל ל-X4.