בקצרה:
  • טסלה מודל S קבעה 1,210 ק"מ בין טעינות
  • את המצברים החדשים פיתחה ONE ממישיגן
  • המתחרות צפויות להגיב עם טווח גדול יותר
ללא חרדת טווח: חברת ONE (ר"ת Our Next Energy) עוסקת בפיתוח מצברים מתקדמים שמטרתם הגדלת טווח הנסיעה בחשמליות. וכמפגן יכולת החליפה את הסוללות המקוריות של טסלה מודל S, מהמרשימות שבמכוניות מבחינת טווח נסיעה, ביחידה חדשה מתוצרתה ושלחה אותה לנסיעה מדטרויט לקנדה ובחזרה לדטרויט, מרחק של 1,210 ק"מ.
אתם כבר מנחשים שה-S השלימה את המבצע מבלי שתיאלץ להטעין בדרך. נזכיר כי טווח הנסיעה הרשמי של מודל S בגרסת LR עומד על כ-650 ק"מ, על-פי נתוני היצרנית. קיבולת המצברים החדשים היא 203.7 קוט"ש, כפליים מהיחידה המקורית של טסלה.
ללא טעינות, למגוון שימושים: "המטרה היא להגביר את אמון הציבור ברכבים חשמליים, על ידי ביטול חרדת הטווח המהווה (עדיין) חסם עיקרי בפני המעבר לרכב חשמלי" אמר מוג'יב איג'אז, מייסד ומנכ"ל החברה. לדבריו, כלי רכב חשמליים - גם כאלה עם טווח גדול - אינם מציעים רזרבות אנרגיה נדרשת להתמודדות בתנאים מאתגרים כמו נסיעות מהירות, דרך הררית, תנאי קור קיצוניים או גרירה. שכן בתנאים אלה, טווח הנסיעה עשוי להתקצר ב-35% לעומת הנתון הרשמי.
עוד מציינים בחברה כי התמודדות תעשיית הרכב עם טווח הנסיעה המוגבל היא באמצעות הסתמכות על עמדות טעינה מהירה, אבל לכך יש לא מעט חסרונות. בהם, הצורך בעצירה לטעינה כל 250 ק"מ, תורים ארוכים בהמתנה לעמדה פנויה, קצב טעינה שאינו מהיר כמובטח, טעינה יקרה משמעותית מעמדה ביתית ובלאי סוללה מוגבר.
מה אנחנו חושבים: מפגן היכולת של החברה הצעירה ממישיגן הוא מרשים, אבל יש לא מעט פרטים לא ברורים עדיין. למשל, באיזו טכנולוגיה היא משתמשת, מה הפער בין אב הטיפוס לייצור סדרתי ומה משקלה. בנוסף, לא ברור אם ONE מעוניינת להציע סוללות עבור יצרניות הרכב או עבור לקוחות פרטיים לאחר הרכישה.
כבר כתבנו את זה פעמים רבות, ונזכיר שוב כי המעבר של תעשיית הרכב להנעה חשמלית מבטל את פערי הידע של התאגידים הגדולים, ומאפשר לחברות הזנק קטנות להתמודד מולן כשוות. מצד שני, בלא מעט מקרים הבטחות אותן חברות לא הופכות למציאות, כמו למשל במקרה של ניקולה. מה יהיה עתידה של ONE? כרגיל, ימים יגידו.