בקצרה:
  • אחרי כמעט כולם - שברולט קורבט תהיה גם היברידית
  • תוספת החשמל תעלה את ההספק המרבי ל-655 כ"ס
  • הזינוק הקלאסי יסתיים תוך 2.5 שניות
חגיגות החשמל: שברולט קורבט, ממכוניות הספורט המפורסמות בעולם, חוגגת 70 שנות ייצור והופכת בכך לאחד משמות הדגם הוותיקים בתעשייה כיום. ואחרי שעברה שינוי קיצוני עם מעבר לתצורת מנוע מרכזי, הדור הנוכחי והשמיני בשושלת מוסיף גרסת E-Ray היברידית המשלבת מנוע חשמלי מלפנים.
כבסיס משמשת ה-C8 סטינגריי, עם מנוע V8 אטמוספרי בנפח 6.2 ליטר (LT2), הספק של 495 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד והנעה אחורית. אליו מצטרף מנוע חשמלי מלפנים שמעביר 160 כ"ס לגלגלים הקדמיים ובכך מתקבלת גם קורבט כפולת הנעה ראשונה בהיסטוריה. התפוקה המשולבת עומדת על 655 כ"ס, הזינוק ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) אורך 2.5 שניות, 0.4 שניות פחות מהסטינגריי.
מה עוד צריך לדעת: לבורר הנהיגה נוסף מצב Stealth (חמקן) המאפשר נסיעה חשמלית בלבד אך עד מהירות של כ-70 קמ"ש ולמרחק צנוע מאוד - פועל יוצא של סוללת 1.9 קוט"ש - אותו לא חושפת היצרנית. מדוע לא סוללות גדולות יותר? כדי לשמור על עליית משקל הכרחית אך מוגבלת של כ-200 ק"ג בהשוואה לסטינגריי. גם גודלו של המנוע החשמלי צנוע במטרה לשמר נפח תא מטען זהה לגרסה הרגילה (355 ליטר).
ה-E-Ray מקבלת כציוד תקני מערכות מכאניות מה-Z06 הקיצונית, לרבות בולמי זעזועים אדפטיביים ובלמים קרמיים (398 מ"מ ושש בוכנות מלפנים, 391 מ"מ וארבע בוכנות מאחור). בדומה לגרסת הקצה, גם כאן מפסק הסרנים מורחב (ב-3.7 ס"מ מלפנים וב-9.3 ס"מ מאחור) לעומת הסטינגריי, וצמיגי המישלין פיילוט ספורט 4S רחבים יותר מגרסת הבסיס (275/30 מלפנים, 345/25 מאחור). כמו שאר הגרסאות, גם היא תוצע במרכב קופה עם גג קשיח פריק ידנית או קבריולה עם גג נפתח חשמלית.
מה עם שיווק מקומי? כאשר נהגנו לראשונה בסטינגריי הנוכחית, העריכו ביבואנית כי הגעתה ארצה קרובה מאוד. זה קרה לפני כמעט שלוש שנים והיא עדיין לא כאן. מה יהיה עם ההיברידית, שצפויה להיות יקרה בעשרות אחוזים מהסטינגריי הרגילה? כל שאפשר לומר הוא שב-UMI היבואנית שוקלים לייבא אותה.
מה אנחנו חושבים: שברולט היא לא הראשונה לשלב הנעה היברידית במכונית על. הונדה עשתה זאת באמצע העשור הקודם עם ה-NSX, פרארי ומקלארן חשמלו את מכוניות העל שלהן ממש לאחרונה ויצרניות מכוניות ספורט אחרות הלכו את כל הדרך ומציעות דגמי ספורט חשמליים לגמרי. אבל ה-E-Ray כן משדרגת את המתכון כמעט מכל בחינה.
החל בביצועים שהופכים אותה למהירה בהיסטוריה המשפחתית, דרך הנעה כפולה שהופכת אותה רלוונטית גם ללקוחות שמתגוררים במדינות הצפוניות בארה"ב וקנדה, ועד מיצובה כאלטרנטיבה זולה לפורשה 911 טורבו S. בארה"ב, שם היא תעלה בערך כמו הגרסה הבסיסית של פורשה 911 (כ-100 אלף דולר, הסטינגריי עולה כ-60 אלף), לא יהיו חסרים קונים. בשאר העולם? כמו הסטינגריי, כלל לא ברור עד כמה מעוניינת היצרנית לשווק אותה מחוץ לגבולות צפון אמריקה.