בקצרה:
  • החל שיווקו של הדור השני לרכב הפנאי לקסוס NX
  • לראשונה יימכר בארץ גם עם הנעה היברידית-נטענת
  • תג המחיר: 290 עד 360 אלף שקלים בהתאם לגרסה
לקסוס השיקה הבוקר (ד') בישראל את הדור השני של ה-NX, רכב פנאי יוקרתי-קומפקטי שמתחרה בוולוו XC60, אודי Q5 וב.מ.וו X3. ה-NX ישווק בישראל בגרסה היברידית רגילה או היברידית-נטענת, ומעריכה כי למרות שהתייקר, תוכל למכור ממנו כ-1,000 יחידות בשנה הראשונה, גידול של עשרות אחוזים לעומת תוצאות הדגם המוחלף. צמיחה דומה מקווה לקסוס להשיג גם בשאר הדגמים, ולשפר השנה ב-30% את סך המכירות ב-2021 - 1,854 מכוניות חדשות.
ה-NX החדש דומה מאוד לקודמו, בעיקר מלפנים ולמרות צמיחה בממדי סבכת שעון החול המוכרת. תאורת היום התמזגה כעת עם פנסי החזית הראשיים וכונסי האוויר גדלן. השינוי מאחור מורגש יותר וכולל צמד יחידות תאורה מחוברות וצרות מבעבר. אך השינוי הדרמטי התבצע בפנים, עם ויתור על מתגים רבים לטובת מסך ענק בגודל "14 שמופנה לכיוון הנהג. משטח המגע ליד בורר ההילוכים נעלם (וטוב שכך) וידיות הפתיחה בדלתות אינן מכאניות עוד (וחבל).
המימדים דומים לדור היוצא וצנועים בהשוואה למרבית מתחריו הישירים. האורך עומד על 466 ס"מ (ארוך ב-2 ס"מ מהדור היוצא), הרוחב עומד על 186.5 ס"מ (2+), הגובה עומד על 166 ס"מ (1.5+) ובסיס הגלגלים מתפרס לאורך של 269 ס"מ (3+). לשם השוואה, וולוו XC60 ארוך ממנו בחמישה ס"מ, רחב ב-3.5 ס"מ, עם גובה זהה אך בסיס גלגלים ארוך בלא פחות מ-17 ס"מ.
יחידת ההנעה ההיברידית ב-NX300h כוללת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים ומנוע חשמלי, בהספק משולב של 244 כ"ס (עוד 47 כ"ס) עם תיבה רציפה. היא תשווק עם הנעה קדמית או הנעה כפולה המבוססת על מנוע חשמלי נוסף מאחור. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.7 שניות בהנעה הקדמית, 7.7 בכפולה.
בנוסף תשווק גם גרסה היברידית-נטענת ב-NX450h+, עם יחידת ההנעה המוכרת מטויוטה ראב 4. כאן ההספק המשולב עומד על 309 כ"ס והתאוצה ל-100 קמ"ש מתקצרת ל-6.3 שניות. סוללת 18.1 קוט"ש מעניקה טווח חשמלי נדיב של 70-74 ק"מ בהתאם לרמת הגימור. לקוחות שיבחרו בגרסה זו יקבלו גם עמדת טעינה, אך יחויבו בעלות ההתקנה.
היצע רמות הגימור כולל שלוש אפשרויות לבחירה. הראשונה (290 או 325 אלף שקל בהתאם לגרסה) כוללת בין היתר מושבים דמויי עור עם כוונון חשמלי וחימום, תאורת לד, דלת תא מטען חשמלית, חישוקי "18, מצלמות היקפיות וחלון שמש בגג. רמת הביניים (313 או 336 אלף שקלים) תציע בנוסף גם זכרונות ואוורור למושבים, ריפוד עור מלא וגג פנוראמי מלא. רמת הגימור הבכירה (360 אלף שקלים) תוצע רק בהיברידי-נטען ותוסיף בולמי זעזועים אדפטיביים, חישוקי "20 ותצוגה עילית.
היצע מערכות הבטיחות זהה בכל הגרסאות וכולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי תנועה חוצה בצמתים ויכולת התחמקות ממכשול, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לשמירת נתיב, זיהוי תמרורים, ניטור שטחים מתים במראות הצד ומניעת פתיחת דלת במעבר רכב חולף.
לעמוד לקסוס NX בקטלוג iCar