בקצרה:
  • ה-E קלאס תוצע (עדיין) עם דיזל, בנזין והיברידי-נטען
  • מראה דומה, סביבת נהג חדשה עמוסת מסכים
  • תנחת כאן בתחילת 2024
פעם שישית ואחרונה: דור שישי ל-E קלאס יהיה האחרון עם מנועי בנזין ודיזל שכיכבו בחרטומה ב-30 השנים האחרונות. בשלב ראשון רק עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר: דיזל (197 כ"ס), או בנזין (204 כ"ס) מוגדשים, שניהם עם מערכת היברידית קלה (48V). מנועי שישה צילינדרים יוצגו בהמשך. למנוע הבנזין היברידי-נטען שתי רמות הספק (204 כ"ס ב-E300e ו-252 כ"ס ב-E400e), ואליו נוסף מנוע חשמלי (129 כ"ס) ותפוקה משולבת של 312 כ"ס ב-E300e ו-381 כ"ס ב-E400e.
מצברים בקיבולת (25.4 קוט"ש) מעניקים טווח חשמלי של כ-100 ק"מ ואפשרות לטעינת מהירה (50 קילוואט) בכחצי שעה. אל כל המנועים מחוברת תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית או כפולה קבועה כאופציה (תקני ב-E400e).
מבסיס מוכר: הדגם החדש עושה שימוש באותה פלטפורמה (MRA) של ה-E קלאס היוצאת וממדים שגדלו במעט. תוספת של 1.5 ס"מ לאורך (495), 3 ס"מ לרוחב (188 ס"מ) ו-2 ס"מ לבסיס הגלגלים (296 ס"מ). לא שינויים דרמטיים שעוד מוקדם לקבוע כיצד ישפיעו על מרחב המחיה לנוסעים. תא המטען נותר בנפח זהה (540 ליטר ו-370 ליטר בגרסאות היברידיות נטענות).
העיצוב החיצוני שומר על שמרנות יחסית, עם סבכה דומה לזו של ה-EQE, אחוריים דומים ל-S קלאס (עם יחידות תאורה המשלבות את סמל הכוכב) וידיות פתיחת דלתות נשלפות חשמלית המסייעות להפחתה קלה של מקדם הגרר המצוין (0.23). עיצוב הפנים עושה שימוש ניכר בחומרים ממחוזרים וידידותיים לסביבה וכולל סופר-מסך שנחשף כבר לפני חודשיים. הוא משלב לוח מחוונים נפרד לנהג, ומסך מגע מרכזי ענק במרכז הקונסולה ומסך נוסף לנוסע, בדומה לדגמים החשמליים-יוקרתיים של המותג.
מערכת ההפעלה מבוססת כעת על מחשב מרכזי יחיד המאפשר העברת מידע מהירה יותר. מצלמה יעודית תסרוק את עיני הנהג ותפחית את בהירות המסך במידה וינסה לצפות בתכנים במקום להסתכל על הכביש. עוד ישולבו בו אפליקציות ייעודיות כולל תוכנת זום לניהול שיחות וידאו, באמצעות מצלמת סלפי שתותקן מעל המסך המרכזי. כל האפליקציות יהיו פעילות רק בזמן חניה.
רשימת האופציות ארוכה כמובן, כולל מערכת שמע של בורמייסטר עם 21 רמקולים, מתלי אוויר והיגוי אחורי אקטיבי (4.5 מעלות) המסייע להקטנת קוטר הסיבוב ב-90 ס"מ, פחות אפילו מ-A קלאס קומפקטית (10.8 מטר). כל מערכות הבטיחות המתקדמות של היצרנית מוצעות, ובעתיד תוצע אפשרות לחניה אוטונומית ללא צורך בנהג (רמה 4) בחניונים ייעודיים.
מה אנחנו חושבים: ה-E קלאס שומרת על המתכון של קודמותיה בשושלת, וביחס למקובל בתעשייה כיום נראית כמי שמשדרגת אותו רק במעט. הסיבה לכך היא ככל הנראה הצורך להתאים אותה ללקוחות שמרניים שעדיין לא מוכנים לנטוש את הבנזין או הסולר באופן מוחלט. ההתמודדות של הדור האחרון לכן לא תהיה פשוטה כלל ועיקר. גם בגלל שהמתחרות - ב.מ.וו סדרה 5 ואודי A6 – צפויות להתעדכן בדורות חדשים ממש בקרוב.
עוד יותר מכך, היא תצטרך לשכנע מול הגרסה החשמלית המשובחת, ה-EQE, שתעמוד לצידה באולם התצוגה ואמורה להיות עדיפה עליה מבחינות רבות, ולא רק באלו הקשורות ליתרון ההנעה החרישית והנקייה מזיהום.