בקצרה:
  • ה-ZR-V יהיה רכב פנאי שלישי להונדה באירופה
  • יצויד רק במערכת הנעה היברידית
  • המתחרים: ניסאן קשקאי ופורד קוגה
פנאי שלישי: הונדה נחשבת לאחת מהחלוצות בקטגוריית רכבי הפנאי, עם הדור הראשון של ה-CR-V שהוצג באמצע שנות ה-90 ומכר עד היום יותר מ-9 מיליון יחידות שהופכות אותו גם לרכב הפנאי הנמכר ביותר בעולם. זה המשיך אומנם עם ה-HR-V שהוצג מספר שנים אחריו והיה מראשוני רכבי הפנאי הקטנים. אבל מאז קפאה הונדה על שמריה ונותרה עם היצע מוגבל, דווקא בקטגוריה שהפכה לסופר-ריווחית באירופה.
ה-ZR-V יהיה רכב פנאי שלישי וינחת באולמות התצוגה של הונדה-אירופה בשנה הבאה. יהיה עליו להתמודד מול מתחרים בחלק התחתון של קטגוריית הפנאי-קומפקטי כמו ניסאן קשקאי, פורד קוגה וסיאט אטקה.
רק היברידי: תמונות של ה-ZR-V החדש דלפו לרשת, אולם מדובר בגרסה המיועדת לשוק הסיני וגם תיוצר שם, גרסה זהה ל-HR-V המיועד לשוק האמריקאי ובעד ממדים גדולים ועיצוב שונה מה-HR-V האירופאי.
כן ברור כי מערכת ההנעה תהיה היברידית עם מנוע חשמלי (131 כ"ס) המחובר באופן קבוע לגלגלים הקדמיים, בעוד מנוע בנזין (1.5 ליטר, 107 כ"ס) משמש כגנרטור לטעינת הסוללה ומתחבר ישירות לגלגלים (ללא תיבת הילוכים) במהירות שיוט.
מה אנחנו חושבים: הונדה נחשבת לאחת מיצרניות הרכב המוערכות בעולם, ודאי מבין אלו המגיעות מארץ השמש העולה. אבל כיום היא מוצאת עצמה הרחק מאחור, בעיקר בשוק האירופאי הנחשב לאחד התחרותיים בעולם, תוך שהיא מגיבה באיחור ניכר למגמות התעשייה. רכב פנאי היא דוגמה טובה לכך, אך לא יחידה. שכן גם פיתוח מערכות הנעה חשמליות לא מתקדם שם (עדיין) בקצב הרצוי.
בישראל אגב המצב חמור עוד יותר. המותג הגאה מציע בשוק המקומי רק ג'אז ו-CR-V, ויחידות אחרונות של סיוויק ישנה. לכן גם לא מפתיע לגלות כי הונדה נמצאת כאן בשפל מכירות חסר תקדים, עם 156 מכוניות חדשות בלבד בארבעת החודשים הראשונים של השנה, קריסה מביכה של לא פחות מ-87% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
אגב, המצב לא צפוי להשתפר בקרוב, שכן ביבואנית לא יודעים לדווח מתי צפוי היצע הדגמים החדשים כמו HR-V או ה-ZR-V לנחות כאן. וכאילו זה אינו מספיק, לאחרונה צמצמה היבואנית את מספר אולמות התצוגה וסגרה פעילות באשדוד ורעננה תוך ניסיון לחסוך בעלויות. תמונת מצב עגומה ומדאיגה.