בקצרה:
  • חטיבת הביצועים המפורסמת בעולם עוברת לחשמל
  • את הבסיס המוטורי תעניק i4, רכיבים יגיעו מ-M3 ו-M4
  • הפתרון לשיא ביצועים: מנוע חשמלי לכל גלגל
חשMלית ראשונה: אב הטיפוס שחשפה חטיבת הביצועים של ב.מ.וו מכין את הקרקע לחשמלי ראשון אמיתי של M, החוגגת יובל להיווסדה. אין כמובן לבלבל את המכונית הזו עם דגמים חשמליים שזכו בינתיים לתוספת M, כמו i4 M50 או iX M60 שמהווים גרסאות ביניים עם דגש על מראה ואבזור.
ב.מ.וו לא חושפת עדיין פרטים רבים על אב הטיפוס, אך כן מגלה כי מערכת ההנעה כוללת לא פחות מארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל. היתרונות:העברת כוח מדויקת - נעזרת מחשב כמובן - לכל גלגל במטרה לייצר אחיזה אופטימלית בכל מצב ותחת כל עומס אפשרי. כדי לאשר זאת פרסמה היצרנית וידאו ובו נראה האב טיפוס מסתובב במקום תוך כדי החלקת גלגלים, בדומה למוכר בכלי עבודה זחליליים וכפי שהדגימו בעבר אבות טיפוס של ריביאן R1T ומרצדס EQG.
מה עוד צריך לדעת: העברת הכוח תבוצע כמובן על ידי מחשב ניהול חדש, והאתגר הגדול הוא לכייל אותו באופן מיטבי. לשם כך החלה היצרנית בניסויים מפרכים במגוון תנאי דרך ואקלים. עוד נציין שכבסיס משמשת ה-i4, אבל חלקי מרכב כמו בתי גלגלים מורחבים, חיזוקי שלדה מלפנים וכנראה גם מתלים, בלמים והגה מושאלים מה-M3 ו-M4, מה שמבטיח יכולות דינמיות גבוהות.
מה אנחנו חושבים: ב.מ.וו הייתה מחלוצות התעשייה בהנעה חשמלית עם ה-i3, על בסיס פלטפורמה ייעודית ומתקדמת שהוצגה כבר לפני עשור. למרות זאת העדיפה היצרנית להתמקד בעשור הקודם במערכות היברידיות-נטענות ועצרה את פיתוחי ההנעה החשמלית. התוצאה ידועה.
ב.מ.וו שהובילה את המהפך צריכה כעת לסגור פערים, ובמהירות. לא רק מול טסלה, אלא גם מול מתחרות ותיקות כמו אודי ובעיקר מרצדס, שהטילה חלק ניכר ממשקלה (ע"ע תקציביה) לכיוון הסבה ופיתוח דגמים חשמליים. כל אחת מהן עושה שימוש בפלטפורמות ייעודיות להנעה נקייה מזיהום המעניקה יתרונות משמעותיים בתכנון ועיצוב רכב. ב.מ.וו עדיין לא.
אבל יתכן שדווקא אב הטיפוס מלמד על שינוי מבורך. בעיקר כי הנאה מנהיגה ויכולת ספורטיבית - חלק מה-DNA של היצרנית ובעיקר חטיבת הספורט שלה - הם אלמנטים מוטוריים שחסרים אצל המתחרים. אולי דווקא מערכת הנעה סופר מתקדמת וייחודית תעניק לה את הדחיפה הנדרשת כדי לחזור לצמרת הטכנולוגית של התעשייה. רק שה-M הזו תגיע במהרה לכביש.