בקצרה:
- קופי 01 הוא דגם ראשון של Wey הסינית
- הנעה היברידית נטענת עם 146 ק"מ נקיים מזיהום
- תג המחיר מתחיל ב-270 אלף שקל
כמעט חשמלי: הקופי 01 הוא דגם ראשון ש-Wey, חטיבת היוקרה של "גרייט וול", מנחיתה כאן, כשבתחילת השנה יצטרף אליו גם הקופי 02 (המכונה "לאטה" בסין) הקטן ממנו. תג המחיר שלו מציב אותו להתמודדות בטווח שבין רכבי פנאי-יוקרה-קומפקטיים עם מערכות הנעה היברידיות נטענות כמו לקסוס NX ו-DS7 לרכבי פנאי היברידיים נטענים של מותגי ליבה כמו טויוטה ראב4, קיה ספורטאז' ופיז'ו 3008.
מערכת ההנעה משלבת מנוע בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (204 כ"ס) ומנוע חשמלי (163 כ"ס) המחוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת תשעה הילוכים כפולת מצמד. מנוע חשמלי נוסף (184 כ"ס) מחובר ישירות לגלגלים האחוריים ומאפשר בכך הנעה כפולה עם תפוקה משולבת של 476 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5 שניות, 0.6 שניות פחות מגרסת הביצועים של DS7.
מצברים בקיבולת 36.7 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה חשמלי של 146 ק"מ, הגדול ביותר לרכב היברידי נטען, גדול בכ-45% יותר מהמחזיקה הקודמת בתואר – מרצדס S580e. באופן ייחודי לדגמים היברידים נטענים יש אפשרות לטעינה מהירה של הסוללות (50DC) עם מילוי ל-80% ב-53 דקות.
גדול ומאובזר: בהשוואה ל-DS7 הוא גדול משמעותית, ארוך ב-27.5 ס"מ (487 ס"מ), רחב ב-6.5 ס"מ (196 ס"מ) וגבוה ב-6 ס"מ (169 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך יותר בכ-17 ס"מ (291 ס"מ). אלו אמורים לאפשר לו מרחב מחיה נדיב ליושבים מאחור, אבל תא המטען לעומת זאת צנוע משמעותית עם 371 ליטר בלבד, 200 ליטר פחות מהמתחרה הצרפתי. סביבת הנהג מודרנית עם לוח מחוונים דיגיטלי ("9.2) תצוגת נתונים עלית ("7.5) וצמד מסכי מגע בקונסולה המרכזית, עליון (14.6) למערכות שונות ותחתון ("9) לבקרת האקלים.
רשימת האבזור בגרסת הבסיס כוללת ריפודי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, מצלמות היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, מערכת שמע של INFINITY עם מערכת להפחתת רעשים באמצעות יצירת הד חוזר, דלת תא מטען חשמלית וחישוקי "21. הגרסה הבכירה (300 אלף שקל) מוסיפה מציאות רבודה לתצוגת הנתונים העלית, אוורור ועיסוי במושבים הקדמיים וחימום באחוריים, וילונות נשלפים לחלונות האחוריים וחלון שמש.
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מתים כולל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי ומערכת להתרעת עירנות באמצעות מצלמה הסורקת את פני הנהג.
מה אנחנו חושבים: הקופי 01 הוא ניסיון ראשון של Wey הצעירה והלא מוכרת בקטגוריה רוויית מתחרים סופר איכותיים, השייכים למותגים מפורסמים ומבוססים היטב. מולם הוא מביא יתרונות בדמות ממדים נדיבים יותר, רשימת אבזור עשירה יותר, ובעיקר טווח נסיעה חשמלי גדול משמעותית. את כל אלה הוא עוטף בתג מחיר שמציב אותו בדיוק בטווח שבין דגמי פנאי-יוקרה היברידיים נטענים לכאלה השייכים למותגי ליבה עממיים יותר. לכן הציפייה של היבואנית לקצב מכירות של בין 300 ל-400 יחידות בשנה ריאלית בהחלט.