בקצרה:
  • החשמלי של סקודה יוצע גם במרכב כמו-קופה
  • עם אותן יחידות הנעה ומצברים של הגרסה הרגילה
  • ינחת אצלנו ברבעון השני של 2022
חליפת ספורט: האניאק קופה הוא לא אחר מגרסה מעוצבת עם אחוריים מחוטבים לאניאק הרגיל שנושא קווי סקודה רבועים-צפויים יותר, ואשר צפוי לעלות על כביש מקומי בשבועות הקרובים. מידותיהם של השניים כמעט זהות - ארוך בכחצי ס"מ (465.5 ס"מ), בעוד הרוחב (188 ס"מ) הגובה (161.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים (276.5 ס"מ) זהים. תא המטען קטן ב-15 ליטר (570 ליטר).
הקופה נושא את אותן יחידות הנעה של הגרסה הרגילה. מנוע אחורי בשתי רמות הספק 180 או 204 כ"ס, או עם מנוע נוסף המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים, 265 כ"ס בסך הכל והנעה כפולה. הביצועים איטיים בעשירית שניה מהאניאק הרגיל עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות בגרסת הבסיס ו-7 שניות לכפולת ההנעה, בדרך ל-160 קמ"ש מרביים.
גרסת הבסיס החלשה בהיצע מצוידת במצברי 62 קוט"ש, השתיים החזקות יותר עם מצברי 82 קוט"ש, עם אפשרות לטעינה מהירה (100DC למצברים הקטנים, 125DC לגדולים) ו-80% סוללה בתוך כחצי שעה. סקודה מציינת כי מקדם גרר נמוך במעט מאפשר טווח נסיעה של 535 ק"מ (מצברים גדולים, הנעה אחורית), 15 ק"מ יותר מהאניאק הרגיל עם אותה מערכת הנעה.
מה עוד צריך לדעת עליו: התמונות אותן מפרסמת סקודה הן של אב הטיפוס בניסוי נהיגה, ולכן קשה לשים לב להבדלי עיצוב נוספים מלבד האחוריים כמובן. היצרנית הצ'כית מציינת כי חלון שמש גדול יהיה ציוד תקני וכי סביבת הנהג תכלול לוח מחוונים דיגיטלי צנוע ("5.3), תצוגת נתונים עלית, מסך מגע ענק ("13) וחומרי דיפון וריפוד ידידותיים לסביבה.
היצע מערכות הבטיחות יהיה דומה לאניאק הרגיל לרבות בלימה אוטנומית (גם לתנועה חוצה), שמירה על נתיב (גם במהירויות נמוכות), בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת כשהטח לא פנוי.
מה אנחנו חושבים: האניאק צפוי להיות אחד הדגמים החשובים של סקודה, אם לא החשוב שבהם בעידן החשמלי. ואם תצליח סקודה לשמור בישראל על תג-מחיר סביב טסלה מודל 3 ויונדאי איוניק 5 בהן הוא אמור להתחרות, זו יכולה להיות הצלחה גדולה. וגרסת הקופה? אולי היא תהיה זו שתכניס קצת פלפל וצבע למראה הסטנדרטי (מדי) של המותג. אחד הדגמים היותר מעניינים שצפויים לעלות על הכביש בתקופה הקרובה.