בקצרה:
- רנו מגאן RS על בסיס ה'טרופי' תהיה אחרונה מסוגה
- עם מנוע ומכלולים זהים אבל מקדם אספנות גבוה
- 1,976 יחידות ייוצרו, בהן כמה שיחתימו כאן דרכון
נפרדים מהבנזין: רנו ספורט, חטיבת הביצועים של היצרנית הצרפתית, חושפת גרסת קצה למגאן RS תחת הכינוי 'אולטימה', שתהיה האחרונה בשושלת. את מקומה של רנו-ספורט, מחטיבות הביצועים המצליחות והמוערכות בתעשייה, יתפוס מותג אלפין, כחטיבת ביצועים, אבל חשמלית.
ה-RS האחרונה תיוצר ב-1976 עותקים בדיוק, לציון שנת לידתה של רנו ספורט. כל אחת מהן תקבל תווית עם מספר סידורי וחתימת נהג הפיתוח והניסוי הראשי של רנו, לורן הוגו, החתום על שורה של שיאים במסלולי מרוצים שונים בעולם שקבעה המגאן RS בעשור האחרון, כולל שיא ההקפה למכונית הנעה קדמית בנורבורגרינג שעדיין לא נשבר, שלוש שנים וחצי לאחר שנקבע.
האחרונה מסוגה: גרסת אולטימה מבוססת על המגאן RS טרופי, עם אותו מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.8 ליטר המפיק 300 כ"ס. הם עוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים כפולת מצמד ודיפדנרציאל מוגבל החלקה (טורסן), המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות.
גם מערך המיתלים דומה, מלפנים היחידה המתקדמת (Steering-Axis) המקטינה את השפעת המומנט על ההיגוי, ומאחור קורת מתח עם מנגנון היגוי אקטיבי. על הקשר לקרקע אחראים צמיגי ברידג'סטון פוטנזה S007 ועל הבלימה מופקדת ברמבו (355 מ"מ מחורצים מלפנים, 290 מ"מ מאחור).
השינוי העיקרי הוא ויזואלי, עם מדבקות ייחודיות על חלקי מרכב, כיתוב שם הגרסה בכונס האוויר בפגוש הקדמי וחישוקי "19 מושחרים. סביבת הנהג כוללת מושבים קדמיים של ריקארו וגימורי אלקנטרה וטיטניום.
מה אנחנו חושבים: לרנו ספורט יש היסטוריה עשירה של דגמי ביצועים משובחים, לרבות גרסאות קיצוניות כמו ה-5 טורבו והקליאו V6. והמגאן RS היא מכונית שראויה להיות הפרק האחרון של רנו ספורט בעידן הבנזין. גם כי היא נחשבת לאחד הדגמים המשובחים בקטגוריה. וגם מכיוון שהיא מצליחה - באופן ראוי להערכה - לשמור על נוכחות בסגמנט שנמצא בתהליך הכחדה. פיז'ו למשל ויתרה עליו מזמן, וגם פורד צפויה לנטוש בקרוב. סביר להניח שאלפין שתתפוס את מקומה תביא לכביש דגמי ביצועים מחושמלים יעילים יותר מכל בחינה. אבל אנחנו כבר כעת מתגעגעים לרעשי פריקת הטורבו.