כל עוד הדגמים החשמליים התווספו לארסנל היצרניות באיטיות, אחת לכמה שנים, ניתן היה להעניק להם שמות ייחודיים שלאו דווקא התחברו למארג הכינויים המקובל. כך למשל נוצרה ב.מ.וו i3 שאינה קשורה כלל לסדרה 3, כך נולד רכב הפנאי אודי e-tron, במנותק מסדרת דגמי נפנאי של המותג תחת הכינוי Q. אבל כיום, מספר הדגמים החשמליים שמצטרפים לאולם התצוגה נמצא בעלייה מתמדת והלקוחות מתבלבלים. היצרניות מגיבות ומבצעות מהלך שינוי שמות.
3 צפייה בגלריה
אודי Q8 e-tron
אודי Q8 e-tron
אודי Q8 e-tron - יוותר על e-tron?
באודי, מותג היוקרה של קבוצת פולקסווגן, הוחלט לאחרונה כי דגמים חשמליים יקבלו שם המכיל ספרה זוגית, בעוד דגמי בעירה פנימית - כולל דגמים היברידיים-נטענים יקבלו שם עם ספרה אי זוגית. כך הפכה לאחרונה ה-e-tron ל-Q8 e-tron, והיא מצטרפת ל-Q4 שכבר משווק כאן ול-Q6 שצפוי להיחשף בקרוב.
על פי דיווחים בתקשורת העולמית, הדור הבא של A4 ו-A6 ישנו את שמם ל-A5 ול-A7 בהתאמה, ואילו הדורות הנוכחיים של ה-A5 וה-A7 לא יזכו ליורשים. ה-A8 העתידית? זו צפויה אף היא להפוך לחשמלית, במטרה להתחרות במרצדס EQS ובב.מ.וו i7.
3 צפייה בגלריה
ב.מ.וו iX
ב.מ.וו iX
ב.מ.וו iX1 - תהיה i120?
ואפרופו ב.מ.וו, שם הדגמים החשמליים נושאים כיום את הקידומת i, וזו תמשיך להוביל אך באופן אחר. לאחרונה רשמה היצרנית הבווארית סימן מסחרי על שורה ארוכה של שמות עם 3 ספרות וקידומת i המסמנת חשמל, X המסמלת את רכבי הפנאי ו-iX עבור רכבי פנאי חשמליים. בין השמות שנרשמו ניתן למנות את ה-i120 שיהיה כנראה גרסה חשמלית עתידית לסדרה 1, ה-i320, i330 ו-i340 עבור סדרה 3 חשמלית, ו-X420 עבור X4 בנזין, לצד iX420 עבור גרסה חשמלית לאותו הדגם.
3 צפייה בגלריה
מרצדס EQG
מרצדס EQG
מרצדס EQG - יהיה ראשון עם כינוי חדש?
רגע, גם מרצדס במשחק. לפי התקשורת הגרמנית, החל מהשנה הבאה יעלם תת המותג המזוהה עם חשמליות EQ, והיצרנית תבחר בשמות קליטים וברורים יותר. בין היתר מכיוון שנתוני המכירה מראים כי ממילא תוך שנים ספורות היא תמכור יותר דגמים חשמליים מכאלה עם מנוע בעירה פנימית.
בעבר דיווחנו כי גם בפולקסווגן מתלבטים באשר לשימוש העתידי בשמות הדגמים הותיקים, בהם פולו וגולף, שכן שיטת השמות של הדגמים החשמליים ביצרנית מבוססת כיום על הכינוי ID בתוספת מספר. סביר להניח כי הפופולאריות שצברו השמות הותיקים במהלך השנים תאפשר להם להישאר בשימוש בצורה זו או אחרת. כך למשל, דגמי הפנאי יקבלו את האות X בצמוד למספר - על מנת לצמצם את כמות המספרים וליצור הקשר ברור יותר בין רכבי הכביש לרכבי הפנאי שמבוססים עליהם.