בקצרה:
  • הטנדר הנמכר בעולם מתחדש
  • יציע תנאי שירות משופרים
  • צפוי לנחות כאן בסוף 2023
רב המכר מתחדש: פורד מציגה דורר חדש בשושלת סדרה F סופר-דיוטי (הכוללת את ה-F250 וה-F350), הטנדר הנמכר ביותר בקטגוריה בצפון אמריקה כבר 45 שנים. המראה אינו שונה מהותית למעט חזית אחרת ויחידות תאורה עדכניות. וכבעבר, הוא ישווק בכמה רמות אבזור, לרבות טרמור הייעודית לשטח ולא פחות חשוב, לפוזה.
כמו ב-F150 הקטן יותר, גם כאן שודרגה סביבת הנהג עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדולים ("12 כל אחד), תצוגת נתונים עלית ואפשרות להפוך את משענת היד למשטח עבודה למחשב נייד למשל. מערך הבטיחות מתקדם מבעבר, בין היתר עם בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות זחילת פקקים.
סוס עבודה: כבסיס תמשיך לשמש שלדת סולם עם צמד סרנים חיים, מלפנים עם קפיצי סליל ומאחור עלים, אבל פורד מבטיחה לשמר את יכולת העמסה והגרירה הטובות בקטגוריה, מבלי לחלוק מספרים שיוכיחו זאת. מנוע פאוור-סטרוק, V8 טורבו-דיזל בנפח 6.7 ליטר, זוכה למערכת שימון שונה המאפשרת הגדלת מרווח הטיפולים ויוצע בשתי רמות הספק. הראשונה תהיה דומה לדגם היוצא (475 כ"ס), השניה חזקה יותר הודות למגדש, סעפת פליטה ומחשב ניהול שונים, אך פורד לא מפרסמת בכמה. כבעבר, שתי היחידות יחוברו לתיבת 10 הילוכים אוטומטית ותיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח.
פורד שדרגה גם את תנאי העבודה עם ארבע מגרעות בפינות הארגז המאפשרות טיפוס נוח, שקעי חשמל בחלקו האחורי המספקים כוח למכשירי עבודה באתר בניה למשל, דלת ארגז שגם נסגרת חשמלית (רק נפתחה כך בעבר) עם מצלמה בחלקה העליון המקרינה לנהג בנסיעה לאחור כשהדלת פתוחה.
יש גם מערכת אומדן משקל מועמס, אפשרות לנסיעה אוטונומית לאחור לצורך התחברות לנגרר ומערכת ניווט ייעודית לנסיעה עם נגרר הבוחרת את הדרך הנוחה ביותר בהתאם לממדי העגלה הנגררת.
מה אנחנו חושבים: הטנדר הגדול של פורד השתדרג היכן שחשוב, עם תנאי עבודה משופרים ומערכות סיוע מתקדמות למי שבאמת משתמש בו לצרכי עבודה. כך הוא יוכל למשוך עוד לפחות מספר שנים, עד שהחשמליים ינגסו בנתח השוק בכל פה. ואז יוצג דור חדש עוד יותר, שיימכר עד אמצע העשור הבא לפחות. נזכיר רק כי במבחן ההשוואתי האחרון שערכנו בקטגוריה, ה-F250 נכנע למתחריו הישירים, ראם 2500HD ושברולט סילברדו, וסיים אחרון. יש לנו הרגשה שהתוצאות הפעם, עם הדור החדש, עשויות להיות שונות.