בקצרה:
  • גרסה היברידית-נטענת נוספת לסדרה 5
  • השיפור: עוד 102 כ"ס ותוספת אבזור
  • תג המחיר עומד על 565 אלף שקלים
ב.מ.וו סדרה 5 הגיעה ארצה בתחילת השנה לאחר מתיחת פנים, כשהיא מצוידת ביחידת הנעה היברידית-נטענת שהגיעה היישר מסדרה 3 - ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 292 כ"ס. כעת מצטרפת אל ה-530e גם גרסה נטענת חזקה יותר, 545e.
3 צפייה בגלריה
ב.מ.וו סדרה 5
ב.מ.וו סדרה 5
ב.מ.וו סדרה 5
הפעם מגיעה יחידת ההנעה מסדרה 7, מנוע 6 צילינדרים בנזין-מוגדש בנפח 3.0 ליטרים, עם מנוע חשמלי שמסייע להעלות את ההספק המרבי ל-394 כ"ס (102 כ"ס יותר מה-530) ומומנט מרבי של 61.1 קג"מ (תוספת של 18.3 קג"מ).
התוצאה היא שיפור ניכר בביצועים, בין היתר מכיוון שההנעה כפולה: ה-5 החזקה מאיצה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות בלבד, 1.8 שניות פחות מה-530. טווח הנסיעה החשמלי נותר זהה, 48 קילומטרים. סוללת ה-12 קוט"ש נטענת בפרק זמן זהה של 6 שעות.
גם ה-545e תשווק בשתי רמות גימור. הבסיסית תכונה M-Sport והיא מציעה מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, תאורת לד אדפטיבית, ריפודי עור נאפה עם חימום במושבים הקדמיים, וילון אחורי חשמלי ועוד - כל אלה לא קיימים ב-530e המקבילה בניגוד בין היתר לחניה אוטומטית ומערכת זיכרון לנסיעה עצמאית לאחור למרחק של 50 מטרים, סגירת וואקום לדלתות ודלת תא מטען חשמלית.
בתחום הבטיחות האבזור זהה: שש כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת עם היגוי אקטיבי, התרעת תנועה חוצה מלפנים ומאחור, התרעת התנגשות צידית כולל התערבות אקטיבית, התרעת עייפות ומערכת לסיוע בתמרוני חירום. רמת הגימור M-Superior (595 אלף שקלים) מוסיפה למפרט מצלמות היקפיות עם תצוגת תלת-מימד ומערכת שמע מבית Bowers & Wilkins.

לעמוד ב.מ.וו סדרה 5 ב-iCar