ועדת הכלכלה אישרה היום את הצעת שרת התחבורה, מרב מיכאלי, להרחיב את מספר הטיפולים שניתן לבצע ברכב באמצעות ניידות שירות, מבלי להגיע פיזית למוסך. עד היום הוגבלו הניידות לביצוע טיפולי חירום וחילוץ בלבד. הוועדה אישרה את הצעת משרד התחבורה לאפשר לניידת שירות ובה עובדי מוסך להגיע אל הרכב, ולבצע בו שורה של פעולות תיקון.
1 צפייה בגלריה
בעיית המזגנים עשתה צרות לטסלה בישראל
בעיית המזגנים עשתה צרות לטסלה בישראל
בעיית המזגנים עשתה צרות לטסלה בישראל
(אודי עציון)
הפעולות שאושרו: החלפת מסנן אוויר במערכות האוורור, טיפול במסך המגע, בפקדי חלונות חשמליים, בידיות דלתות, בפנסים (מלבד פנסי חזית), בשמשות שאינן שמשה קדמית או חלון שמש בגג, במפתח הרכב וברכיבי מתח נמוך של שקעי טעינה.
לשאלת ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), הודו עורכי דינה של טסלה שהשתתפו בישיבה, אילן שביט ואיתי עשאהל, כי פנו בנושא למשרד התחבורה בנושא לפני פרסום התקנות, והציגו בפניו את תפיסת השירות של החברה.
"היו סעיפים שהמשרד לא קיבל. טסלה הציגה את התפסידה המתקדמת שלה בניסיון לשכנע, כך זה נעשה בכל העולם", הסבירו בדיון שביט ועשאהל. בין השאר ביקשה טסלה אישור לבצע גם טיפולי בלמים באמצעות ניידות שירות, כפי שהיא מבצעת בארה"ב, אך סורבה.
למרות שהתקנות אושרו כבר עכשיו, עוד בקיץ ביצעה טסלה בישראל תיקון יזום בבתי הלקוחות והחליפה צינורית מזגן כדי להקטין את מספרן של המכוניות שסבלו מכשל במערכת המיזוג, שהחברה התקשתה במשך שבועות לטפל בו בשל מחסור בחלפים ועומס על מרכז השירות היחידי שלה בארץ, בפתח תקווה. אבנר פלור, סמנכ"ל בכיר במשרד התחבורה, אמר בתגובה בדיון כי מדובר בעדכון תקנות התחבורה בהתאם לשינויים טכנולוגיים.
יצוין כי לא מדובר בפעם הראשונה שבה משרד התחבורה משנה את תקנות התעבורה לבקשת טסלה: לפני שהחלה לפעול בארץ ריכך המשרד את הדרישות מיבואן רכב, שחייבו אז יבואנים כמו טסלה המשמשת בעצמה כיבואנית רכביה, להחזיק מוסך מרכזי בבעלותה. לבקשתה שונו התקנות כך שניתן לעביר חלק מהפעילות לידי קבלני משנה, וטסלה אכן עשתה זאת והעבירה את הטיפול בתיקוני פחחות לידי "שגריר".
יו"ר איגוד המוסכים, רונן לוי, התנגד להרחבת התקנה לפני שיתוקנו כל התקנות לחוק. "טסלה, שמסתבר כי לבקשתה מבוצע התיקון, אם היא מסרבת לספק חלפים לכל המוסכים בישראל, זה בניגוד לחוק שירותי רכב. החוק נועד בין היתר למנוע מיבואני רכב להגביל לקוחות לטפל רק במרכזי השירות שלהם. אין לנו התנגדות עקרונית לשימוש בניידות, אבל לא באופן שפוגע בתחרות בשוק הכללי. אם משרד התחבורה לא יפעל נגד ההתנהלות שאינה מאפשרת שימוש בכלל המוסכים המורשים, אנחנו עשויים לראות יבואנים אחרים מאמצים אותה, ומאלצים את הנהגים לטפל רק דרכם".
יו"ר הוועדה, מיכאל ביטון (כחול-לבן), אמר כי יש ליישם את הרחבת השימוש בניידות שירות כך שהתחרות בשוק לא תיפגע ושטסלה לא תהפוך למונופול בשירות לרכביה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, אמרה כי "בדרך כלל החוקים זוחלים אחרי הטכנולוגיה, אבל היום אנחנו והטכנולוגיה הולכות יד ביד אל עבר עתיד תחבורתי מתקדם, ירוק ומודרני. התקנות שהעברנו היום מרחיבות את השירות שיינתן לרכבים גם מחוץ למוסך, מקלות על חיי נהגות ונהגים רבים וחוסכות כסף, זמן וסיכון בנסיעה. עם השינויים התדירים בעולם הרכב, והמעבר אל תחבורה ירוקה, חשמלית וחדשנית, זאת החובה שלנו במשרד התחבורה להתאים את התקנות הקיימות לצרכים המתפתחים וזה בדיוק מה שעשינו היום".