בקצרה:
  • סוזוקי צפויה להציג בקרוב ג'ימני עם חמש דלתות
  • לא רק המרכב ארוך, גם בסיס גלגלים צמח ב-30 ס"מ
  • עשוי לקבל מנוע חזק מבעבר, אך גם חסכוני יותר
עכשיו גם למשפחה: סוזוקי ג'ימני החדש - שהוצג כבר לפני ארבע שנים - זוכה באירופה (וגם אצלנו) לפופולריות אדירה. די בדומה לשני הדורות הקודמים לו, עם תמהיל מרשים של מבנה קומפקטי, יכולת שטח מעולה, אמינות גבוהה ותג מחיר צנוע. כבר לפני שנה דיווחנו על גרסה מוארכת אפשרית שסוזוקי תציג, אבל רק כעת מתפרסמות תמונות המוכיחות כי מרכב חמש דלתות, לראשונה בהיסטוריה של הדגם, צפוי להצטרף בקרוב לגרסת שלוש הדלתות המוכרת.
2 צפייה בגלריה
סוזוקי ג'ימני
סוזוקי ג'ימני
(צילום: ניר בן זקן)
על פי דיווחים בתקשורת העולמית, תוספת צמד דלתות מאחור דרשה הארכת מרכב בכ-20 ס"מ (385 ס"מ), בעוד בסיס הגלגלים צמח בלא פחות מ-30 ס"מ (255 ס"מ) ועשוי כך לשפר גם במידת מה את נוחות הנסיעה. סביבת הנהג תהיה דומה לדגם הנוכחי, עם לוח מחוונים אנלוגי-קלאסי, מסך מגע ("7) בקונסולה המרכזית ובקרת אקלים דיגיטלית.
מה עוד צריך לדעת: מנוע ה-1.5 ליטר בנזין עשוי לקבל מערכת היברידית קלה, שתסייע לעמוד בתקני זיהום. אופציה נוספת היא החלפת המנוע ביחידת ה-1.4 ליטר מוגדשת שמוכרת לנו מה-S-קרוס, ובכך ישופרו דרמטית הביצועים. החיבור יהיה בכל מקרה לתיבת חמישה הילוכים ידנית או ארבעה הילוכים אוטומטית, ותיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח.
2 צפייה בגלריה
סוזוקי ג'ימני
סוזוקי ג'ימני
(צילום: ניר בן זקן)
הג'ימני ישמור על תצורת מכלולים חסונה, עם שלדת סולם וסרנים חיים מלפנים ומאחור נתמכי קפיצי סליל בכל פינה. זוויות המרכב (גישה-נטישה 49-37 מעלות) ומרווח גחון (21 ס"מ) לא ישתנו, אבל זווית הבטן תהיה צנועה יותר כתוצאה מבסיס הגלגלים הארוך.
מה אנחנו חושבים: קשה שלא להתאהב בסוזוקי ג'ימני, בעיקר אם אתם חובבי שטח. שכן בתקופה בה כלי רכב שמסוגלים לנטוש את האספלט הפכו יקרים או נכחדו, הבייבי שטח של סוזוקי שומר על הגחלת תוך כדי נוסחה דומה כלל הניתן למקורות. עם מראה אייקוני ויכולת שטח המתבססת על מכלולים חסונים ומעט מאוד אלקטרוניקה מסייעת ורגישה.
כן קשה להבין מדוע המתינה סוזוקי זמן רב כל כך עד הצגת גרסת חמש דלתות שמגדילה ללא ספק את פוטנציאל המכירות, שכן תוספת המחיר שתידרש תהיה ללא ספק צנועה. לטעמנו, להיט בטוח.