בקצרה:
  • רכב הפנאי של סיטרואן עבר מתיחת פנים
  • מנוע, גיר ומערכות בטיחות ללא שינוי
  • התייקר ב-2,000 שקלים, החל מ-130 אלף שקל
מראה חדש: רכב הפנאי הקומפקטי של סיטרואן עבר בתחילת השנה עדכון וכעת נוחת עמו בישראל. מה שונה? בעיקר חזית עם סבכה ויחידות תאורה אחרות. בעולם עלה מספר אפשרויות הגוונים-צבעים ל-70, בישראל ההיצע מוגבל לשליש, אלא אם תבחרו לבצע הזמנה מיוחדת.
השינויים בתא הנוסעים מתבטאים במסך מגע גדול יותר ("9 לעומת "7 כיום), אך באירופה נוספה אפשרות למשטח טעינה אלחוטי ומושבים חדשים המבטיחים לשפר את נוחות הישיבה עם ריפוד עשיר יותר. אלה לא עשו דרכם לגרסה המקומית.
מכלולים וותיקים: המנוע נותר ללא שינוי, בנזין מוגדש עם שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (130 כ"ס). כך גם תיבת הילוכים ותיקה עם שישה יחסים לעומת שמונה בדגמים המודרניים של הקונצרן. גם רשימת האבזור נותרה ללא שינוי וכוללת בין היתר מצלמת נסיעה לאחור ומושב אחורי מתכוון למרחק (15 ס"מ לפנים-אחור). מערך הבטיחות זהה עם בלימה אוטונומית, התרעת שטח מת וסטייה מנתיב, ללא בקרת שיוט אדפטיבית ושמירה על נתיב כמקובל בדגמים מודרניים.
מה אנחנו חושבים: C3 איירקרוס היה אחד מהדגמים הטובים בקטגוריה כשנחת כאן לראשונה לפני כשנתיים וחצי, בעיקר בזכות תא נוסעים מרווח ונוחות נסיעה משובחת. אלא שבמהלך התקופה נוספו מתחרים מעולים דוגמת רנו קפצ'ור, סקודה קאמיק ומבית, פיז'ו 2008. אז סיטרואן אמנם הגיבה לתחרות, אבל לא ממש. מסך מעט גדול יותר ושינוי חזית לא יספיקו לה כאן, בעיקר לא כאשר גם המחיר עלה. נופתע מאוד אם יצליח לשחזר את ההצלחה.