בקצרה:
  • הוותיקים מותחים פנים: X5 ו-X6 עודכנו
  • גרסה היברידית-נטענת ל-X5 עם 110 ק"מ על חשמל
  • השיווק המקומי צפוי להתחיל בסוף השנה
חיזוק חשמלי: החידוש המשמעותי ביותר בעדכון שני דגמי הפנאי הוותיקים של ב.מ.וו הוא בגרסה ההיברידית-נטענת ל-X5, כעת בשם 50e. עם מנוע בנזין מוגדש, שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר ו-313 כ"ס (27+), וגם מנוע חשמלי חזק מאוד לרכב היברידי עם 197 כ"ס (84+). ובסך הכל, 490 כ"ס שהם 96 כ"ס יותר מה-45e היוצא.
בעזרת תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה מאיץ הרכב הגדול ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות, קיצוץ 0.8 שניות לעומת הדגם היוצא. המצברים גדולים בכ-25% (25.7 קוט"ש) ומאפשרים 110 ק"מ נקיים מזיהום, 22 ק"מ יותר מהדגם היוצא ונתון דומה למתחרה ממרצדס. במפתיע, מערכת ההנעה הזו שזוכה להערכה וביקוש רב, עדיין לא מוצעת ב-X6.
מנוע הבנזין מוגדש, עם שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר בגרסת 40i, מפיק כעת 380 כ"ס (47+) ומאפשר לזנק ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות (0.3 שניות פחות). מנוע הבנזין V8 כפול מגדשים מקבל כעת מערכת היברידית קלה (48V) ולמרות שאין כל שינוי בהספק (530 כ"ס) ובביצועים (4.3 שניות ל-100 קמ"ש, 250 קמ"ש מרביים), ב.מ.וו משנה את השם מ-M50 ל-M60. מנוע טורבו-דיזל בגרסת ב-30d נותר ללא שינוי (286 כ"ס).
מה עוד צריך לדעת: השינויים העיצובים כוללים יחידות תאורה צרות יותר מלפנים ועדכניות מאחור, כמו גם אופציה לחישוקי "22. בתא הנוסעים יש כעת תצוגה שונה ומגוונת יותר בלוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3), מסך מגע גדול מבעבר ("14.9 לעומת "12.3) ומתג קטן מחליף את בורר ההילוכים. כבעבר יש אופציה למיתלי אוויר אדפטיביים (ציוד תקני בגרסה ההיברידית), היגוי אחורי אקטיבי (ציוד תקני ב-M60) ומוטות מייצבים אקטיביים.
מה אנחנו חושבים: העדכון שביצעה ב.מ.וו לצמד רכבי הפנאי שלה אמור לאפשר להם להתמודד טוב יותר מול מתחרים עדכניים מאודי (Q7 ו-Q8) ומרצדס (GLE ו-GLE קופה). עם שדרוג משמעותי לגרסה ההיברידית-נטענת. אבל האתגר הגדול של הדגמים האלו, בעבר מובילי הקטגוריה, הוא פחות בקרב על ראשותה ויותר בהישרדות מול יותר ויותר אלטרנטיבות חשמליות לגמרי. יהיה מעניין לראות כיצד האלופים של פעם מסתדרים עם קוראי התיגר של היום.