בקצרה:
  • היצרנית הסינית NIO עדיין ממצבת עצמה גבוה מהאחרות
  • אחת הבודדות מהבכירות ללא נציגות רשמית בישראל
  • השיווק באירופה צפוי להיפתח בסוף השנה
אירופה על הכוונת: NIO הציגה את ה-ET5 טורינג, גרסת סטיישן לחשמלית המשפחתית שמזוהה כ'תשובה הסינית' לטסלה מודל 3. הממדים זהים ל-ET5 (479 ס"מ לאורך, 289 ס"מ לבסיס הגלגלים), אבל תא מטען גדול ב-64 ליטר (450 ליטר) עם תא אחסון נוסף מתחת לרצפת ההטענה (42 ליטר). קיפול המושב האחורי (40:20:40) מאפשר נפח הטענה של 1,300 ליטר.
חלקה האחורי שונה כמובן, עם מראה המזכיר במידת מה פורשה טייקן ספורט-טוריסמו, בעוד שעל הגג נוספו צמד פסי גגון עם אפשרות לנשיאת 75 ק"ג. כתוצאה מכך צמח מקדם הגרר לעומת הסדאן (0.25 לעומת 0.24). סביבת הנהג זהה, עם מסך מגע ענק במרכז הקונסולה ("12.8) ולוח מחוונים דיגיטלי ("10.5) מאחורי ההגה. חלון שמש גדול יותר (1.35 מ"ר, 0.7+) מבטיח בידוד של 99% מקרינת UV ו-80% מכמות החום.
חשמל דינמי: הטורינג תוצע עם אותה מערכת הנעה של הסדאן, הנעה כפולה מצמד מנועים חשמליים, 490 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-4 שניות - כמו הסדאן. ניתן לבחור בין שני מארזי סוללות: 75 קוט"ש עם טווח נסיעה רשמי של כ-450 ק"מ, 100 קוט"ש עם טווח של כ-600 ק"מ. טעינה מהירה (140 קילוואט) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% בכחצי שעה לסוללות הקטנות, 40 דקות לגדולות. לבורר הנהיגה נוסף מצב גרירה המתאים את מערכת ההנעה לנסיעה עם עגלה (עד 1.4 טון).
כבסיס משמשת פלטפורמת פלדה -אלומיניום ייעודית עם חלוקת משקל שווה (וזהה לסדאן) של 50:50 לפנים-אחור. מערך המיתלים מורכב מעצמות עצה כפולות מלפנים, רב-חיבורי מאחור עם קפיצי סליל בכל פינה. היצרנית גם מציינת כי מערכת הבלמים פותחה עצמאית על ידה, עם קאליפר ארבע בוכנות עשוי אלומיניום, המסייע להפחתת המשקל הבלתי מוקפץ ב-25%.
מה אנחנו חושבים: ה-ET5 טורינג תהיה דגם שמיני של NIO ובכך הופכת הסינית - יחד עם מרצדס - לבעלת ההיצע הגדול והמגוון ביותר של דגמים נקיים מזיהום. והשקת הסטיישן מוכיחה כי היא מכוונת לאירופה לא פחות מלשוק המקומי. עם תדמית טובה שכבר רכשה לעצמה, היא בהחלט יכולה להתבלט בנחשול הסיניות שמציף את היבשת, ולשדרג את מעמדה עוד יותר. וגם, הגיע הזמן שהמותג הזה יעשה עלייה.