בדרך כלל, עם מעט מאוד יוצאי דופן, מבחני הדרכים שאנחנו עורכים נמשכים יומיים-שלושה. יש לנו מסלולי נהיגה קבועים, אנחנו מקפידים על אופי נסיעה שונה, בוחנים שימושיות ונוחות ומה לא לאורך מאות קילומטרים. כך במשך 23 שנים (פחות חודשיים) מאז עליית האתר לאוויר, וקרוב ל-3,000 מבחני דרך שונים. ורק בשנים האחרונות, ובעיקר מתחילת העשור הנוכחי, אנחנו מקפידים גם להתחבר לעמדות טעינה, איטיות ומהירות, ביתיות ובמקומות עבודה, בתחנות דלק וחניונים, כדי לטעון חשמל כמובן, אבל גם במטרה לבחון את קצב מילוי הסוללות הריאלי, לא זה שעליו מדווחות היצרניות ולא הקצב התיאורטי שמבטיחות חברות הטעינה השונות.
2 צפייה בגלריה
(נועם ריין)
וכאן נכנסת לתמונה ג'ילי גיאומטרי C, המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בישראל ב-2022. בחנו אותה בפעם הראשונה כאשר נחתה כאן לפני כשנה וחצי, ומאז היא התשתתפה גם במבחנים השוואתיים. אבל הגיאומטרי C המופיעה כאן בתמונות, לא תבחן במבחן רגיל. לראשונה בתולדות האתר אנחנו משתמשים ברכב מסוים במשך שנה שלמה, כדי לגלות ולדווח עלך החיים עם רכב חשמלי בישראל.
2 צפייה בגלריה
(נועם ריין)
ולכן ננהג בה בחודשים הקרובים עשרות אלפי קילומטרים, נשתמש בה באופן יומיומי להסעת המשפחה, לעבודה ולסידורים השוטפים ונאתגר אותה בכמה מבדקים נוספים. נטעין אותה באופן יומיומי בבניין המערכת ובבית, ומדי פעם גם נשתמש בעמדות הטעינה הציבוריות. אבל בעיקר נבחן עד כמה נוחים - או פחות נעימים - החיים עם רכב חשמלי כיום. ננתח את התובנות שעולות משימוש ממושך בו ונעסוק בסוגיות שונות - החל מהחסכון בעלויות, דרך אתגרי טווח הנסיעה ופריסת תשתית הטעינה הציבורית ועד להיבטים טכניים מעמיקים יותר.
הרכב עצמו? כמה פרטים בסיסיים למי שאינו מכיר מספיק טוב. הרכב שהועבר לידינו על ידי היבואנית חוגג בימים אלו שנה על הכביש, שבמהלכה צבר כבר מעל 6,000 ק"מ. הוא מהגרסה הבכירה והפופולארית יותר עם סוללת 70 קוט"ש שמספקת טווח נסיעה מוצהר של 460 ק"מ.
יתר הפרטים מוכרים: מנוע קדמי בהספק של 204 כ"ס מייצר תאוצה של 7.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. מפרט האבזור כולל בין היתר תאורת לד מלאה, מושבים עם כוונון חשמלי וחימום, משטח לטעינה אלחוטית, מסך מגע בגודל "12.3, תצוגה עילית, מצלמות היקפיות, גג שמש פנוראמי ועוד. בתחום הבטיחות כולל המפרט בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים וזיהוי תמרורים.
ועכישו יצאנו לנהוג בו ולדווח לכם.