בקצרה:
  • סמלת מצטרפת לייבוא המקביל ותשווק גרנד צ'ירוקי חדש
  • עם בנזין בלבד וגרסת L עם מקום לשבעה נוסעים
  • המחיר: החל מ-400 אלף שקל, 100 אלף שקל יותר מבעבר
טייק 5, גם לשבעה: כפי שהבטיחה בעת השקתו לפני כשנה, יבואנית ג'יפ מתחילה לשווק כאן גרנד צ'ירוקי חדש. למרות שהרנגלר האייקוני נתפס כמזוהה ביותר עם המותג (ועם שם התואר 'ג'יפ'), עם יותר מ-7 מיליון יחידות ב-30 השנים האחרונות, זהו הדגם הנמכר ביותר של היצרנית האמריקאית. כעת גם בגרסת L מוארכת (ב-420 אלף שקל) עם שורת מושבים שלישית ומקום לשבעה נוסעים, שהושקה לפני כמעט שנתיים. כך הוא צפוי להתמודד (בצפון אמריקה בעיקר) עם פורד אקספלורר, שברולט טראוורס, יונדאי פליסייד וסובארו איבולטיס.
הגרנד צ'ירוקי זונח את הפלטפורמה המשותפת שחלק בעבר עם מרצדס ML הנושן, זכר לשיתוף פעולה היסטורי עם מותג גהיוקרה הגרמני. כעת הבסיס עדכני יחסית (פלטפורמת ג'ורג'יו) אך הכיוון הוא יותר לכביש בהתאם לייעוד, שכן הוא משותף לאלפא רומיאו סטלביו. שימוש באלומיניום (מכסה מנוע, דלת תא מטען ורכיבי מתלה) מאפשר הפחתה של כ-100 ק"ג במשקל העצמי מול הדגם היוצא, למרות הגידול בממדים.
בהשוואה לגרנד היוצא הוא ארוך ב-9 ס"מ (491.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-5 ס"מ (296.5 ס"מ) בעוד שלתא המטען נוספו 40 ליטר (1,067 ליטר על פי תקן EPA האמריקאי). ה-L ארוך מהגרסה הרגילה ב-29 ס"מ (520.5) עם בסיס גלגלים גדול ב-12.5 ס"מ (309 ס"מ). אבל בשונה מהמתחרים ומהגרנד צ'ירוקי L שמשווק כאן בייבוא המקביל, אין אפשרות למושבי קפטן בשורה השניה. תא המטען מכיל 487 ליטר בתצורת נוסעים מלאה, 1,328 ליטר בקיפול השורה השלישית.
רק בנזין, פחות שטח: הגרנד צירוקי ישווק עם מערכת הנעה דומה לדגם היוצא - V6 בנזין בנפח 3.6 ליטר (פנטסטר) עם 290 כ"ס, ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית. בצפון אמריקה ובאירופה מוצע הגרנד גם עם מערכת הנעה היברידית-נטענת, עם מנוע בנזין מוגדש (2.0 ליטר, 4 צילינדרים) ומנוע חשמלי ו-375 כ"ס, עם כ-40 ק"מ נקיים מזיהום.
עוד שווה לציין כי יכולת השטח מוגבלת כאן יותר, לפחות על הנייר. ללא הילוך כוח, עם מרווח גחון צנוע בכחצי ס"מ (21.4 ס"מ) וזווית גישה צנועה משמעותית (20.5 לעומת 26.2 מעלות), קשה לראות אותו מתקל מכשולי עבירות כאחיו שיצא לגמלאות.
4 צפייה בגלריה
ג'יפ גרנד צ'ירוקי L
ג'יפ גרנד צ'ירוקי L
ג'יפ גרנד צ'ירוקי L
רשימת האבזור כוללת בגרסה הבסיסית בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), מסך מגע ("8.4), ריפודי עור, חימום למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם עם הנעה מרחוק ודלת תא מטען חשמלית. גרסת הביניים (475 אלף שקל, 495 אלף שקל ל-L) מוסיפה בין היתר מסך מגע גדול יותר ("10.1), בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, אוורור למושבים הקדמיים, ומצלמות חניה היקפיות. ב-L יש גם מצלמה פנימית עם אפשרות הקרנה של הנוסעים מאחור.
רמת האבזור הבכירה שתוצע רק ב-L (600 אלף שקל) כוללת בנוסף גם מסך מגע ("10.1) לנוסע מלפנים, מערכת ראיית לילה, עיסוי למושבים הקדמיים, אוורור למושבים האחוריים, מערכת שמע משודרגת של מקינטוש ומתלי אוויר המאפשרים הגבהת המרכב בכ-6 ס"מ, ומערכת הנעה מתקדמת (Quadra-Drive II) עם הילוך כוח ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אפדטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: במבחן שערכנו לגרנד צירוקי החדש גילינו שיפור משמעותי כמעט מכל בחינה. עם סביבת נהג מודרנית ואיכותית, יכולות טובות יותר על הכביש ומענה טוב מבעבר לשימוש משפחתי בעיקר בגרסת L. אבל יחד עם התייקרות כה ניכרת, אפשר היה לצפות לקבל קצת יותר אפשרויות מהנציג הרשמי בארץ. למשל מושבי קפטן ב-L, או גרסת טרייל הוק קרבית, ובוודאי מערכת הנעה היברידית-נטענת שמשווקת בשאר העולם ועושה את החיים עם הרכב הגדול לפחות כואבים פיננסית. אולי בעתיד.