בקצרה:
  • ה-Q5 e-tron הוא אח תאום לפולקסווגן ID6
  • עם מקום ל-7 ומנוע חשמלי אחד או שניים
  • בינתיים מיוצר ומשווק רק בשוק הסיני
חשמלי לשבעה: ה-Q5 e-tron הוא רכב פנאי חשמלי עם מקום לשבעה נוסעים עבור השוק הסיני, למעשה אח תאום לפולקסווגן ID6 שאף הוא משווק בינתיים רק בסין.
כבסיס משמשת פלטפורמת MEB המיועדת לרכב חשמלי מבית קונצרן פולקסווגן. בהשוואה ל-Q4 e-tron המשווק כאן הוא ארוך ב-29 ס"מ (487.5 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-20 ס"מ (296.5 ס"מ). מה עוד צריך לדעת? העיצוב החיצוני דומה ל-Q4 עם אותן יחידות תאורה וסבכה קדמית מדומה.
גם סביבת הנהג כמעט זהה ל-Q4 עם הסידור המוכר של לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) ומסך מגע ("11.6), הגה בעיצוב ארבע צלעות ומנופי שליטה ידנית בבלימה הרגנרטיבית מאחוריו. אודי תציע אפשרות בחירה בין ספסל אחורי רגיל או צמד מושבי "קפטן" נפרדים.
מה עוד צריך לדעת: גם היצע המנועים דומה עם בחירה בין מנוע חשמלי אחורי בודד בגרסת 40 (204 כ"ס) או מנוע חשמלי נוסף לגלגלים הקדמיים (והנעה כפולה) בגרסת 50, בה ההספק המרבי צומח ל-302 כ"ס. לשניהם מצברי 83.4 קוט"ש שאמורים להעניק טווח נסיעה תיאורטי של בין 550 ק"מ בגרסת הבסיס ו-515 ק"מ בגרסה הבכירה. בעתיד תוצע גרסת 35 בסיסית עם מנוע חשמלי חלש יותר (177 כ"ס), מצברים קטנים יותר (63.2 קוט"ש) וטווח נסיעה צנוע יותר (420 ק"מ) - ומן הסתם, תג מחיר נמוך יותר.
מה אנחנו חושבים: פולקסווגן התנפלה על תחום הרכב החשמלי ומרחיבה את היצע הדגמים שלה על פני כל מותגיה בקצב אדיר. ואודי? זו הייתה חלוצה עם ה-e-tron לפני שנים אך מאז הרחיבה את ההיצע והוא כולל כעת שני רכבי פנאי (שלישי רק לסין) וספורטיבית - GT e-tron - על בסיס פורשה טייקן. וההיצע הזה ימשיך ויתרחב בתקופה הקרובה. רק מה איתנו? הפוטנציאל השיווקי של רכב פנאי חשמלי עם שורת מושבים שלישית ברור ונדמה שהשוק משווע לו למרות שהיצרניות מהססות עדיין. וחבל שכך.