בקצרה:
  • חטיבת היוקרה של BYD מפציצה עם חשמלית-על
  • ארבעה מנועים, 1,100 כ"ס ו-2 שניות ל-100 קמ"ש
  • עם מערכת מתלים ייחודית אה-לה סיטרואן DS
אקזוטיקה סינית: הכירו את U9, מכונית ספורט חשמלית קיצונית של מותג יאנגוואנג (YangWang) הלא מוכר במערב, חטיבת היוקרה החדשה של BYD ומי שנחשבת לתשובה סינית למתחרות אקזוטיות כמו רימאק נבארה ולוטוס אויג'ה. באירוע שערכה החברה לפני תערוכת שנגחאי (תיפתח בשבוע הבא), הופיעה המכונית לראשונה בציבור ופרטים ראשוניים אודותיה נחשפו. והם (מאוד) יוצאי דופן.
כבסיס משמשת פלטפורמה חדשה המכונה e⁴, עם ארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל. ההספק המשולב צפוי לעמוד על כ-1,100 כ"ס ולאפשר לה לזנק מעמידה ל-100 קמ"ש בכ-2 שניות, נתון דומה לרימאק וחצי שניה פחות מהזמן שנדרש למכונית החזקה והמהירה ביותר של פרארי, ה-SF90, לסיים את המיאוץ הקלאסי. טווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ-700 ק"מ על פי התקן הסיני (CLTC), כלומר בסביבות ה-500 ק"מ על פי התקן האירופאי (WLTP).
במקום גלגל חלופי: מערכת המיתלים של ה-U9 מכונה DiSus-X ומאפשרת הרמה של כל אחת מפינות המרכב באופן עצמאי, מה שאמור לאפשר צמצום משמעותי של השפעת הכוחות הפועלים על הרכב בשאיפה לשמור על המרכב עם כמה שפחות תנועה על צירי האורך והרוחב בזמן האצה, בלימה או פניה. היצרנית לא חושפת את כל הפרטים על המערכת המתקדמת אבל מדגימה את יכולתה ומהירות התגובה שלה בסרטון בו נראית ה-U9 מרימה בכל פעם חלק אחר מפינות המרכב, מאפשרת גם הקפצה של המכונית באוויר, ואפילו יכולת נסיעה על שלושה גלגלים בלבד, בדומה לסיטרואן DS המקורית.
מה אנחנו חושבים: הסינים ניצלו את המעבר לרכב חשמלי לסגירה מהירה מאוד של פערי האיכות מול יצרניות ליבה בתעשיית הרכב, ועכשיו הם מרגישים בטוחים מספיק כדי להתמודד מול העלית של התעשייה – קטגוריית מכוניות העל. חשוב לזכור כי שילוב מערכת הנעה חשמלית בדגמי קצה מאתגר הרבה יותר, שכן הוא דורש עמידות בתנאי עומס קיצוניים משמעותית, ולכן גם תכנון וכיול קפדני במיוחד.
מוקדם כמובן לדעת האם BYD תצליח עם ה-U9 לאתגר דגמים אקזוטיים מפורסמים ונחשקים, אבל ברור שגם בקטגוריה הזו החשמל משנה סדרי עולם. ורימאק הקרואטית שמשתפת פעולה עם פורשה ובוגאטי היא דוגמה טובה לכך. מה שבטוח, שאיפות BYD מעידות על כוונתה להפוך לקונצרן רכב משפיע בתעשיית הרכב העולמית. אנחנו בעד, תחרות לא הזיקה לאף אחד.