כמו בינואר אשתקד, גם בינואר השנה הייתה דאצ'יה סנדרו הזולה והקטנה המכונית הנמכרת ביותר באירופה, כך לפי דיווחי מכון המחקר דאטאפורס ואיגוד יצרני הרכב ביבשת. בסך הכל נמכרו יותר מ-19 אלף יחידות ממנה, בעלייה של כ-20% לעומת ינואר 2022, מדווח האוטומוטיב ניוז. בסך הכל נמכרו מהמכונית הבסיסית כ-191 אלף יחידות בכל 2022, הישג שהפך אותה למכונית השניה בטבלת המכירות השנתית, אחרי פיז'ו 208 (199 אלף).
במקום השני בטבלת המכירות ביבשת המתמקם פולקסווגן T-רוק (כ-16 אלף יחידות), וגם במקרה זה נרשם זינוק מרשים של 32%. זינוק גדול עוד יותר רשמה טויוטה יאריס שבמקום השלישי (כ-14 אלף מכוניות), עם שיפור של 54% לעומת אשתקד. פולקסווגן טיגואן, טויוטה יאריס קרוס ודאצ'יה דאסטר השלימו את צמרת המכירות.
אבל נתוני המכירות מחמיאים בתחילת השנה לא רק לדגמים שונים, אלא גם למותגים. כל שוק הרכב האירופי הציג עליה של כ-11% לעומת תחילת השנה אשתקד, עם לא פחות מ-30 מותגים שזינוק בשיעור גבוה יותר. טסלה, ג'נסיס, MG, אלפא רומאיו ומזראטי זינקו לפחות ב-100 אחוז לעומת ינואר 2022. בסך הכל הציגו 40 מותגים שיפור כלשהו, בעוד 30 אחרים רשמו דווקא נסיגה לעומת אשתקד.
בסך הכל נמכרו במדינות אירופה כ-911 אלף מכוניות חדשות במהלך ינואר, ובכך הושלמו שישה חודשים רצופים של עליות במכירות ביבשת. לפי בלומברג, שנת 2023 עשויה להציג עליה של 5-10 אחוזים במכירות, לאחר שלוש שנים רצופות של ירידה בהן.
ספרד הציגה את הזינוק החד ביותר במכירות בינואר, עם שיפור של מעל 50% ברכישת רכב חדש. באיטליה - המדינה היחידה בה נרשמה אשתקד ירידה בדרישה לרכב חשמלי - הציגה עליה של 19%, בבריטניה נרשמו 15% נוספים ובצרפת כ-9%.