בקצרה:
  • דור חדש לדגם הפנאי הקטן
  • כעת עם מסך "11 ומערכות בטיחות מתקדמות
  • הממדים גדלו, גם המחיר עלה
שברולט טראקס, טייק 2: שברולט התחילה לשווק בישראל את הדור השני של טראקס, דגם הפנאי הקטן של קונצרן הרכב האמריקאי שהוצג במדיו החדשים לפני כחצי שנה. הדור הקודם שווק כאן במשך כעשור שנים אך במהלך שלוש השנים האחרונות לא שווק כלל.
והשינויים אינם קטנים. הטראקס העדכני גדול משמעותית מקודמו, ומתקרב מבחינת ממדיו לקטגוריית דגמי פנאי קומפקטיים דוגמת קיה ספורטאז' ומאזדה CX. אורכו של בסיס הגלגלים 270 ס"מ, המרכב נמתח ל454 ס"מ וגובהו 157 ס"מ. יש עם זאת לזכור כי הוא נשען על פלטפורמה ייעודית לדגמים קטנים דווקא, דוגמת הטריילבלייזר למשל. בישראל הוא ישווק בגרסה אחת בלבד, עם מנוע חדש לגמרי בנפח 1.2 ליטר. עם שלושה צילינדרים מוגדשים הוא מייצר 139 כ"ס, ו-22.4 קג"מ. תיבת שישה הילוכים אוטומטית נותרה זהה לזו בדגם הקודם.
הוא יוצע בשתי רמות גימור - 1RS, 2RS - הממוקמות בין גרסת בסיס צנועה לגרסה היקרה ביותר של הדגם בחו"ל. שתיהן עם מפרט זהה של מערכות בטיחות מתקדמות: בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, עמעום אורות אוטומטי, ניטור עצמים בשטח מת ובקרת שיוט אדפטיבית.
האבזור התקני ב-1RS כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך "8 מקורי וצימוד לאפל ולאנדרואיד, שני שקעי USB, מיזוג אוויר (בתפעול מכני) ומושבים קדמיים מחוממים, הנעה מרחוק וחישוקי "18. רמת הגימור 2RS כוללת מסך "11 גדול יותר, לוח מחוונים דיגיטלי ("8, צבעוני), בקרת אקלים, כניסה והנעה ללא מפתח, 4 שקעי USB ובתוספת תשלום גג שמש חשמלי ומשטח טעינה אלחוטי.
הטראקס יעלה 151 או 155 אלף שקלים בהתאם לרמת הגימור, ובכך הוא יקר ביחס לדגמי פנאי קטנים, וממוקם בתחתית דגמי פנאי קומפקטיים.