הרשות הפדרלית לבטיחות בדרכים בארה"ב (NHTSA) חוקרת שני מקרי ניתוק גלגל ההגה בטסלה מודל Y תוך כדי נסיעה. בשלב זה לא ידוע על פצועים או הרוגים כתוצאה מהכשל. על פי ההערכות, מהות הכשל היא חסרונו של בורג קיבוע גלגל ההגה לעמוד ההגה. על פי ההערכות, כשל זה עשוי לפגוע בכ-120 אלף כלי רכב מסוג מודל Y שיוצרו בשבועות האחרונים, מתחילת השנה.
לדברי היצרנית, תקלת הייצור הייחודית אינה ניתנת לזיהוי מיידי עקב החיכוך הקיים בין גלגל ההגה לעמוד ההגה (ולחלקים נוספים באזור זה), אלא רק כאשר הנהג מפעיל כוח על גלגל ההגה. באחד המקרים ניתק גלגל ההגה ממקומו תוך כדי נסיעה בסוף ינואר האחרון, חמישה ימים בלבד לאחר עליית הרכב לכביש. נהג הרכב, שהסיע באותו זמן את כל משפחתו, הצליח לעצור על אי תנועה סמוך. בשלב זה לא עודכנו בעלי מודל Y בישראל על הבעיה.
וטסלה אינה לבד. תקלת ייצור דומה התגלתה במהלך פברואר גם בניסאן אריה, רכב הפנאי החשמלי. היצרנית פרסמה בארה"ב קריאת שירות על התקלה, אם כי כאן מדובר ב1,100 כלי רכב בלבד. בניסאן אומרים כי הסיבה להתנקות האפשרית היא בורג שלא הודק כראוי או לא הותקן כלל. ניסאן אריה אינו משווק בינתיים בישראל.
ועוד טסלה, ועוד NHTSA
ב-2022 החל ארגון הבטיחות בחקירת הסיבות לתאונה בה התנגשה טסלה מודל S משנת 2014 במשאית כיבוי אש, תאונה שהובילה למותו של הנהג ולפציעה קשה של הנוסע שהיה איתו. בשלב זה לא ברור האם ברכב הופעל מערך הניהוג האוטונומי (AutoPilot), אולם הרשות מנהלת בכל מקרה חקירה הנוגעת ליכולת הזיהוי המוטלת בספק של מערך הניהוג האוטונומי במקרה של כלי רכב של כוחות ביטחון על הכביש. לפי החשד, עד 14 בני אדם מצאו את מותם כתוצאה מתאונות בכלי רכב כאלו, בעת שהפעילו את מערך Autopilot בטסלה שלהם.
מבדיקות ארגון הבטיחות עולה כי מערך הניהוג האוטונומי של טסלה עלול לעבור על חוקי התנועה כמו נסיעה בקו ישר מנתיב המיועד לפנייה בלבד, חציית צומת בעת הופעת אור צהוב ברמזור, ללא האטה נדרשת. טסלה נדרשה לקרוא לכ-360 אלף מודל S המצוידות במערכת FSD (ר"ת Full Self Driving system).