בקצרה:
  • קופרה אטקה יוצע גם עם מנועים מוחלשים
  • הבידול מסיאט יהיה בפרטי עיצוב
  • שיווק מקומי נמצא בבדיקה
בשם הסמל: אחרי שקופרה לאון שילבה גם את מנועי האחות העממית סיאט, גם הקופרה אטקה עובר תהליך דומה. רכב הפנאי ששווק עד כה רק עם מנוע בנזין מוגדש (300 כ"ס) והנעה-כפולה קבועה, ישווק כעת גם עם מנועי ארבעה צילינדרים בנזין מוגדשים המוכרים מסיאט, בנפח 1.5 ליטר עם 150 כ"ס ובנפח 2.0 ליטר עם 190 כ"ס. כל המנועים מחוברים לתיבה שבעה הילוכים כפולת מצמד עם הנעה קדמית בחלש יותר וכפולה-קבועה בחזק.
בקופרה לא מפרסמים את נתוני הביצועים, אך סביר להניח כי הם יהיו זהים לאלו של הדגמים המקבילים בסיאט, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.1 שניות וב-7 שניות בהתאמה בגרסת ה-190 כ"ס.
מה עוד צריך לדעת: בדומה לגרסה החזקה, גם הגרסאות הצנועות יקבלו את פריטי העיצוב היחודיים של המותג, עם סמל הנחושת בחזית, סבכה קדמית בגימור ייחודי, חישוקים בגוון נחושת, בלמים עם קליפר במיתוג קופרה ומסיט אוויר מאחור.
בתא הנוסעים יש מושבים ספורטיביים עם תמיכה משופרת, וכן הגה שטוח בחלקו התחתון עם צמד מתגים להנעת המנוע ולבורר מצבי הנהיגה. כפתור ההנעה של דגמי סיאט, שנמצא בסמוך לבורר ההילוכים, משמש גם כאן לניתוק בקרת היציבות.
מה אנחנו חושבים: בפולקסווגן ממשיכים בהיערכות לקראת הפסקת פעילות סיאט כמותג רכב עצמאי, ומעבירים את מרכז הכובד למותג הספורטיבי והרווחי משמעותית קופרה. ומה שבתחילת הדרך נראה כמו הכלאה מוזרה בין שני מותגים חופפים, יהפוך תוך שנים ספורות למותג אחד שיציע מגוון של רכבים - חלקם עם ביצועים ספורטיביים, חלקם עם מנועים רגילים מההיצע המוכר של הקונצרן. ההבדל יהיה במחיר - שכן המיתוג הספורטיבי של קופרה יאפשר לגבות סכומים גבוהים על אותם דגמים שנמכרים כיום תחת המותג סיאט.