בקצרה:
  • הסטרטו היא גרסת שטח ייחודית להורקאן
  • עם מרווח גחון משופר, וצמיגי שטח ייעודיים
  • תהיה האחרונה עם בנזין טהור ללא סיוע חשמלי
ספורט שטח: ההורקאן סטרטו, היא גרסת שטח למכונית העל הקטנה של למבורגיני, ומתחרה ישירה בפורשה 911 דקאר. היא תהיה גרסה אחרונה שמציגה היצרנית האיטלקית להורקאן, בייצור מוגבל של 1,499 יחידות, לפני החלפתה בדור חדש עם מערכת הנעה משולבת חשמל.
כבסיס משמשת ההורקאן EVO עם מנוע V10 בנזין אטמוספרי בנפח 5.2 ליטר עם 610 כ"ס, 30 כ"ס פחות מהמקור בגלל שינויים נדרשים בסעפת היניקה. בין היתר עקב כונס האוויר המוצב על הגג, ואמור כך לשאוב אוויר נקי מאבק. המנוע מחובר לאותה תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד עם שבעה יחסים והנעה כפולה קבועה, עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור. אבל הביצועים צנועים מה-EVO עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות (חצי שניה יותר). המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-260 קמ"ש (65 קמ"ש פחות).
תופסת גובה: הגבלת המהירות נובעת בעיקר מצמיגי ברידגסטון דואלר AT002 אגרסיביים יותר מהפירלי P-זירו ב-EVO, שפותחו במיוחד עבור הסטרטו עם יכולת נסיעה לאחר תקר במהירות של עד 80 קמ"ש למרחק של עד 80 ק"מ. הם גם צרים יותר (285/40 מאחור, 235/40 מלפנים) ומולבשים על חישוקים קטנים יותר ("19 לעומת "20 ב-EVO).
שינויי נוסף נוגע למיתלים המאפשרת הגבהת מרווח הגחון ב-4.4 ס"מ, עם מפסקי סרנים מורחבים (3 ס"מ מלפנים, 3.4 ס"מ מאחור) המאפשרים מהלך ארוך יותר ונתמכים קפיצים ובולמי זעזועים בכיול ייעודי. גם מחשב ניהול מערכות המוכר של למבורגיני (LDVI) שונה, עם תוספת מצב המכונה 'ראלי' לבורר הנהיגה הייעודי, לטובת נסיעה בדרכי כורכר, חול ובוץ. כמו ב-EVO, גם כאן יש היגוי לגלגלים האחוריים ומערכת בלימה זהה עם דיסקים קרמיים (380 מ"מ ושש בוכנות מלפנים ו-356 מ"מ וארבע בוכנות מאחור).
שינויים למראה החיצוני כוללים פגושים שונים ופחות פגיעים מלפנים ומאחור, בתי גלגלים מובלטים בצבע שחור, צמד פסי גגון וצמד גופי תאורה עוצמתיים מלפנים.
מה אנחנו חושבים: כבר כתבנו על כך לא מעט, אבל זה שווה אזכור נוסף. תחת ניהולו של סטפן וינקלמן, למבורגיני נראית כמי שחוזרת למקורות ולערכי המותג שלה - נועזות, יצירתיות, עיצוב אגרסיבי וגישה פרועה למוטוריקה. וזה מתבטא בגרסאות קצה להורקאן שמהוות תחרות אמיתית ראשונה לפורשה 911 GT3, בהחייאת הקונטאש המיתולוגית וכעת עם שילוב ייחודי של מכונית-על עם יכולת שביל, שעשויה להסתמן כהורקאן הנחשקת מכולן.
אז כן, ספק אם מי מלקוחותיה אכן ינצל את יכולת הנסיעה בדרכי כורכר, אבל אין ספק שיהיו רבים שירכשו אותה בגלל הפוזה, הייחודיות של הייצור המוגבל ובעיקר העובדה שהיא האחרונה על בנזין טהור.