בקצרה:
  • פורד תציע גרסת קצה מסקרנת לפוקוס ST
  • במנוע אין כל שינוי, במערך המתלים בהחלט כן
  • מתי באולם התצוגה בארץ? לצערנו, לא בעתיד הקרוב
ST המקורית: יבואנית פורד משווקת בישראל פוקוס ST ליין, אך הסימון ST משולב בה בעיקר למטרות תדמית. שכן בדומה ליצרניות רבות אחרות, כולל מותגי היוקרה הגרמניים, זו רמת גימור ותוספות מראה בעיקר, הנשענת על שמה של חטיבת ספורט מוכרת ורבת הילה המייצרת את פוקוס ST המאוד מוערכת.
המתחרה של פורד בפולקסווגן גולף GTI, קופרה לאון, ורנו מגאן RS, שווקה כאן אמנם ב-2012 בדור הקודם, אך לתקופה קצרה בלבד ובכמות מוגבלת. מאז לא חזרה לאולם התצוגה המקומי של פורד, גם לא בדור החדש והעדכני בשושלת שהוצג לפני שנתיים וחצי.
משפרים יכולת: פורד מציגה כעת גרסת קצה המשדרגת - בצעד יוצא דופן בתעשייה - אך ורק את היכולת הדינמית הגבוהה של הדגם. עיקרה היא מערכת מיתלים מסוג קויל-אובר (בולם בתוך קפיץ) שפותחה בשיתוף KW הגרמנית, עם בולמי זעזועים המאפשרים כיוון ידני ל-12 מצבי שיכוך ו-16 מצבי החזרה. הקפיץ עצמו נוקשה ב-50% בהשוואה ל-ST רגילה ומביא להנמכת מרכב של סנטימטר, עם אפשרות להנמיך את המרכב (ידנית, במוסך) בעוד 2 ס"מ.
פורד תספק עם כל מכונית מסמך המכיל המלצות לכיול ייעודי לסוגי כביש שונים, כולל התאמה מדויקת לטובת נהיגה במסלול נורבורגרינג בגרמניה, עליו התבצע חלק ניכר מניסוי ופיתוח גרסת הקצה החדשה. שינויים נוספים כוללים חישוקי "19 ייחודיים וקלים ב-10% מאלו של הגרסה הרגילה.
אותם ביצועים: המנוע נותר ללא שינוי - בנזין מוגדש בנפח 2.3 ליטר המפיק 280 כ"ס ומחובר לתיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים אוטומטית (פלנטרית). ההנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה כמו בדגם הרגיל. ביצועי ההאצה טובים, גם אם אינם שוברי שיאים. הזינוק ל-100 קמ"ש מסתיים ב-5.7 שניות (6 שניות לאוטומטית) והיא מגיעה ל-250 קמ"ש מרביים. גם מערכת הבלמים נותרה ללא שינוי (330 מ"מ מלפנים, 302 מ"מ מאחור).
מה אנחנו חושבים: הפוקוס הרגילה נחשבת למשפחתית המהנה ביותר לנהיגה כיום, בין היתר הודות למערך מיתלים משובח במיוחד. בנהיגה בה, ההרגשה היא כי ניתן לצייד אותה בהרבה יותר כוח, ועדיין לשמור על אופיה. אם פורד הצליחו לשדרג את היכולת הזו, מדובר בקסם, לא פחות.
אבל היבואנית, חברת דלק, אינה מגלה בה עניין בינתיים. וחבל, שכן היא לא רק יכולה להתברג בצמרת הקטגוריה, היא גם עשויה לסייע בשיפור התדמית האפרורית של המותג כיום.