בקצרה:
  • שנתיים לאחר החשיפה סוני מאשרת: נכנסת לשוק הרכב
  • הציגה ב-CES חשמלית שניה, הפעם כרכב פנאי עתידי
  • המודל שלה לחיקוי: טסלה עם מודל 3 ו-Y
תחבורה חשמלית: ענקית האלקטרוניקה היפנית מאשרת כי בכוונתה להתחיל לייצור רכב חשמלי, ומצהירה כי תוך חודשים ספורים תזניק לפעילות את סוני מוביליטי - חברת בת שתעסוק בתחום התחבורה. בתערוכת CES הנערכת בימים אלה במתכונת מצומצמת בלאס וגאס, ארה"ב, חשפה רכב חשמלי נוסף מתוצרתה תחת השם ויז'ן S 02. למעשה גרסת-פנאי מוגבהת לויז'ן S שהוצגה בדיוק לפני שנתיים כ"אב-טיפוס שלא למטרות ייצור", אך החלה כחצי שנה לאחר מכן בניסוי נהיגה.
רכב הפנאי החשמלי מבוסס על אותה פלטפורמה ייעודית שפיתחה מגנה שטייר, וגם כאן שותפות כמה מיצרניות הרכיבים המוכרות ביותר בתעשיית הרכב לרבות בוש, קונטיננטל, ZF וברמבו. גם מערכת ההנעה דומה עם צמד מנועים חשמליים, אחורי וקדמי, כל אחד מפיק 272 כ"ס.
הזינוק ל-100 קמ"ש יהיה קצת יותר מ-4.8 שניות בסדאן בגלל משקל עצמי גבוה ב-130 ק"ג לרכב הפנאי (2,480 ק"ג). גם מערך המיתלים - עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור הנתמכות כריות אוויר - מגיע מהסדאן ואמור להעניק לה נוחות נסיעה טובה למרות חישוקי ענק ("20).
כצפוי, המון מסכים: הרכב של סוני ממוקם מבחינת מידות בדיוק בין מודל Y - ממנו הוא ארוך ב-14.5 ס"מ (489.5) - למודל X ממנו הוא קצר ב-14 ס"מ. בסיס הגלגלים (303 ס"מ) ארוך ממודל Y ב-14 ס"מ, ומהמודל X ב-6.5 ס"מ. סוני מציינת כי תאפשר לבחור בין ארבעה מושבים בדומה לאב טיפוס בתערוכה לשורת מושבים שלישית עם מקום לשבעה נוסעים שתוצג בהמשך.
סביבת הנהג כוללת שלושה מסכים מלפנים לרוחב הקונסולה הקדמית אשר משמשים כלוח מחוונים, מסך מגע מרכזי ואחד נוסף לנוסע - תצורה שהופכת מקובל בתעשייה ואשר הוצגה לראשונה בפורשה טייקן. שני מסכים נוספים עומדים לרשות הנוסעים מאחור ומותקנים בגב המושבים הקדמיים. סוני מציינת כי מערכות חיישנים היקפיות יאפשרו נהיגה אוטונומית ברמה 2.5 באירופה, לאחר שיאושרו בקרוב כחלק מניסויי נהיגה.
מה אנחנו חושבים: כשהציגה סוני במפתיע את המכונית הראשונה שלה לפני שנתיים, הצהירה כי היא לא מתכוונת בשלב זה להפוך ליצרנית רכב. אבל אף אחד לא באמת קנה את זה, בוודאי לא בהתחשב באב הטיפוס המושקע. ואם למישהו היה ספק, הגיעו ניסויי הנהיגה וחיסלו זאת. סוני בדרך להפוך ליצרנית רכב ואם לא תייצר בעצמה, תשתמש ביצרנית גדולה מוכרת לעשות זאת עבורה. ואם זה מזכיר לכם את התכניות (המוכרות היטב) של אפל, אתם לא טועים.
כניסתה של יצרנית אלקטרוניקה לתעשיית הרכב הוא סיפור ענק, והיא למעשה מקדימה בכך - לפחות מבחינה תקשורתית - את אפל הגדולה שעדיין שומרת את הקלפים המוטוריים קרוב לחזה, ולא חולקת עם הציבור את תכניותיה. אפשר רק להמר שאם ישנם עיכובים כלשהם, ההצהרה של סוני מעניקה רוח גבית לממהרים.
ומלבד זאת, סוני מסמנת היטב את המתחרה הראשית שלה - טסלה. בניגוד לאפל שלפחות על פי פרסומים חלקיים מעוניינת לפחות בשלב ראשון ברכב עירוני יותר, סוני הולכת על כל הקופה ומציגה מכונית שהיא תשובה ישירה למי שתהפוך ב-2022 לנמכרת ביותר של טסלה. גם אתם מזהים כאן דפוס חוזר, אזכור של שלוש יצרניות שעד לפני עשור איש לא העלה כלל על דעתו שיהפכו לשחקניות רציניות בעולם הרכב? זה בדיוק כך ואתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים - בחדרי ההנהלה של פולקסווגן וטויוטה יושבים בכירים ממש לא רגועים.