השלישי יהיה גדול יותר. יצרנית מכוניות המיני המקוריות סמארט חשפה בתערוכת הרכב הבינלאומית של שנגחאי את ה-3#, דגם חשמלי שני למותג אחרי ה-1#. את הבסיס תספק כמובן בעלת הבית הסינית ג'ילי, המחזיקה בשורה ארוכה של מותגים מוכרים לרבות וולוו, ג'ילי עצמה, לינק אנד קו, לוטוס ועוד.
כבסיס לדגם הגדול ביותר של היצרנית מאז הוקמה תשמש פלטפורמת SEA החשמלית-ייעודית של בעלת הבית, עם מערכת הנעה דומה ל-1# ושתי גרסאות מנוע לבחירה: מנוע אחורי בלבד עם כ-270 כ"ס, או צמד מנועים, הנעה כפולה וכ-440 כ"ס. בהשוואה ל-1# הוא ארוך ב-17 ס"מ (444 ס"מ) ועם עוד 3.5 ס"מ לבסיס הגלגלים (278.5 ס"מ).
היצרנית מגדירה את ה-3 (נוותר על ה-# ברשותכם) כפנאי-כמו-קופה בהתאם לטרנד הנוכחי, עם חרטום ואחוריים "משפחתיים" ויחידות תאורה לרוחב. אך למרות הכיוון האופנתי, הצללית דווקא דומה (מדי) לדגמים סטנדרטיים, ולא מאמצת שפה ייחודית-ייעודית בדומה לדגמי כמו-קופה המבוססים על דגמים רגילים, כמו למשל פולקסווגן ID5-ID4 למשל. ובכל זאת, מקדם הגרר נמוך מזה של ה-1# (0.27 לעומת 0.29), ולכן טווח הנסיעה צפוי להיות נדיב מ-440 ק"מ.
סביבת הנהג תהיה דומה ל-1# עם לוח מחוונים דיגיטלי צר ("9.2), תצוגת נתונים עלית ("10) ומסך מגע ענק ("12.8) לשליטה במערכות. יש גם קונסולה מרכזית שתחתיה תא אחסון גדול ובמכונית שהוצגה בתערוכה משולבת מערכת שמע של Beats עם 13 רמקולים. סמארט תשלב גם כאן מערכות בטיחות מתקדמת כמו בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
עוד לא ברור מתי ועל ידי מי תשווק סמארט, הנמצאת כיום בשליטה משותפת של ג'ילי ומרצדס, בשוק הישראלי. עם זאת, העובדה שאנשי כלמוביל נכחו במסיבת העיתונאים של הדגם החדש עשויה לרמוז על שהסיכויים גבוהים לשמירת המותג במקומו המקורי.